johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 september 2017

Virrig, glömsk och väldigt trött

Av Johanna Östlund - 5 september 2017 20:53

Tisdag kväll, godkväll från en virrig, glömsk och väldigt trött mamma. Ja jag vet inte vart jag ska börja. Jag har vart väldigt virrig den senaste tiden, ja mer än vanligt. För att inte nämna glömsk. Sjukt jobbigt. Med det en trötthet som bara small till ganska mycket mer än vanligt. Jag brukar vara trött på förmiddagsveckan, men så här? Nej. Och min stackars familj får utstå min arg-sur-trötthet. Vi får hoppas att det blir bättre.


Förra veckan hade jag en fixar vecka här hemma. Ja både det ena och det andra blev gjort. Byrån i "hallen" fick en grå bets på lådorna. Och den vita färgen ska fixas till, men inte just nu. Rätt snyggt faktiskt. Bryta av mot allt det vita. En leverans från ikea kom. Skrivbord till Ida, hylla som blev vedförvaring och förvaring till skrivbordet i datorrummet. Snyggt och bra! Lite rensning av handdukar, sängkläder och barnsaker har gjorts. Till vi får våran nya säng har jag förberett. Vi har ju haft våra kläder i lådorna under sängen så dom har fått bytt plats. Barnens leksaker och kläder har fått sig en omgång och jag sålt i väg lite på klädbytardag. Tjänade ihop en slant som går direkt till shoppingkassa när vi åker till Stockholm i helgen. Härligt!


I söndags började jag min förmiddagsvecka. Ja lite extra jobb är bra för plånboken. Och nu är det bara två dagar kvar innan jag gör helg. Så skönt att få en dag till ledigt. För barnen har det gått bara bra i veckan. Elias har gått på fritids för första gången på morgonen. Han har vuxit så mycket och verkar så himla glad när man hämtar honom. Från att inte alls vilja gå i skolan till att inse att det inte var så hemskt. Jag säger det igen. Jag hade aldrig kunna drömma om att detta skulle gå så himla bra som det har gjort för honom att börja skolan. Min duktiga kille! 


Eftermiddagarna har sprungit iväg. Igår gick vi till skogen en sväng efter maten. Hittade lite trattisar som vi stekte upp och blev till kvällsfika. Vi kollade även om det hade blivit några potatisar på våra plantor. Jodå vi fick ihop till en middag, om än väldigt små och söta men otroligt goda. Så nästa år ska vi sätta fler. Idag var det föräldramöte på Elias skola. Bra information men oj så trött jag blev. Efter hämtade jag barnen hos svärföräldrarna. Ja Anders fick vända i dörren när han kom hem. Någon avgrävning eller nått sånt där, så det blir väl jobb långt in på natten för honom, stackarn. Barnen sover och jag ska nog göra detsamma. Som sagt jag är ju lite överdrivet trött den här veckan.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards