johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 juli 2017

Mössön, lek och rosévin

Av Johanna Östlund - 7 juli 2017 20:39

Fredag och helgen är här. Dagar går snabbt, men vi har haft några otroliga dagar. Vi har hunnit med hemmmys, lek och mössön. Semester när den är som bäst, om du frågar mig.

Ibland är det bara så skönt att skrutta runt här hemma och inte behöva känna att man MÅSTE. I tisdags var det tråkväder, enligt mig. Alltså tog vi oss en inne-mysar-dag. Gjorde lite nytta men mest bara gjorde vi det som föll oss in. Såna dagar behöver man!

I onsdags åkte vi till Forsa en sväng. Mys med storebror och Edwin. Vi hade turen att få lunch och sedan blev det en massa lek. Ja till och med lite vad fast det nästan blåste storm och var inte alls speciellt varmt. Och sedan fick vi visst med oss Elias hem. Han ska stanna en extra dag hos sin pappa och fick å lov att följa med. Sedan blev det en snabb kväll med kompislek för barnen. Vips skulle det sovas.

Igår drog vi till mössön. Tänk om man kunde ha en sån stuga själv. Så underbart! Fin väder blev det så vi passade på att sola, leka, fisk och ha det bra. Sedan kom Elias pappa med familj för att hämta Elias och göra lite eljobb. Hejdå storkillen! Vi solade och myste vidare. Ja klockan hann bli rätt mycket innan vi gick upp för att göra mat och tog något glas rosévin. Det är liksom bäst att passa på. Men jäklar vad sjön suger. Att man kan bli så trött. Så vi tog en rätt tidig kväll.

Även idag fortsatte vi att mysa där. Mer sol... Men framåt två åkte vi hemåt. Handlade lite gott och sånt. Ida har lekt lite med grannbarnen. Nu är det snart kväll. Och den här mamman börjar känna sig trött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards