johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 juni 2017

SEMESTER!!

Av Johanna Östlund - 25 juni 2017 21:35

Vilken vecka! Vi har haft en salig kompott av allt möjligt. Midsommar, akuten besök, eftermiddagsjobb, dans runt stången på dagis, slöa förmiddagar. Och nu har jag gått på semester. Vi kan väl sammanfatta veckan som en snabb sådan.

Som sagt det var eftermiddags jobb för min del. Lite dagis för Ida. Och som avslutning åkte vi i torsdags till dagis för dans runt stången och fika. En mysig stund med andra föräldrar och barnen.

Midsommar försvann lika fort som den kom. Jag har spenderat tiden på jobbet och inte gör det mig nått. Lite klirr i kassan helt enkelt. Att gå av nu i kväll var en befrielse. SEMESTER! Nu ska jag njuta av mina sju veckor.

Och ett snabbt akuten besök har det blivit för mig. Som många har undrat om mina provtagningar och allt som hänt. Men okej vi tar det från början. I början på vintern bestämde vi oss att det kanske är dags att skaffa en sista liten ögonsten. Eftersom jag hade hormonspiral tog det flera flera månader innan allt kom igång som det skulle. Men i slutet på april fick vi ett plus. Den glädjen varade inte länge. Efter lite blod och ett besök hos gyn såg dom inte en tillstymmelse till graviditet. Ett missfall var ett faktum. Och alla symtom försvann. Dock skulle jag göra två blodprov så dom var riktigt säker. Och det visade nått. Så tre till blodprov skulle tas. Fick sen hem papper på posten att dom inte var säker, men att det kunde finnas nått där. Fick även en tid till ett VUL (vaginalt ultraljud). Som är nästa vecka. Efter några veckor kom gravid symtomen tillbaka och det med besked. Men ännu en gång kom det blod, nu i veckan. Då ringde jag till gyn och hörde hur jag skulle göra. Ett akut VUL skulle göras. Eftersom dom inte visste om det fanns nått där över huvudtaget och det kunde vara utomkveds. Det fanns en bebis där, men som var mindre än vad jag trodde och då fick jag direkt domen att det är ett missfall (eller att det kunde vara missed abortion) på gång. Och ja så nu vet jag alltså inte om den är kvar eller inte. På torsdag blir väl slutgiltliga domen antar jag. Denna tid har vart rätt tuff. På så många olika vis. Inte direkt för att mista ett barn. Det kommer fler tåg så att säga. Men all ovisshet. Pendla mellan hopp och förtvivlan. Känna av gravidsymtom. Men framför allt dölja magen för allt och alla. Så ja nu vet ni, men barnen har ännu inte fått veta nått eftersom vi ännu lever i ovisshet.

Nu ska jag njuta av att semestern precis har börjat och barnen har gått på sommarlov. En mysig kväll med HELA familjen samlad.

 
 
Ingen bild

Sara

25 juni 2017 22:01

<3 Men kära hjärtanes.... Gjorde ont att läsa! Håller alla mina tummar och tår för er skull. Många många många styrkekramar!!!! <3

Johanna Östlund

26 juni 2017 09:02

Tack fina du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards