johanna--ostlund

Alla inlägg under maj 2017

Av Johanna Östlund - 8 maj 2017 08:02

Måndag och ny vecka. För min del är det bara att tagga för jobb hela veckan lång. Det är kanske tur så jag får lägga tankar någon annanstans. Ge mig svar!

Igår hade vi en grå och trist söndag. Så jag tyckte att vi lika gärna kunde åka till sundsvall och köpa "mattan" som ska ligga på golvet i hallen.

För att Ida skulle slippa åka fram och tillbaka. Hade hon turen att få åka hem till mormor och morfar och mysa. En nöjd tjej om andra ord.

Anders och jag for. Att åka till sundsvall med karlar är inte direkt någon hitt men billigt blir det. Vi åkte helt enkelt till bauhaus och köpte mattan. Nått mer var bara att glömma.

Hemma igen började vi mäta och klippa till den och vips passade den perfekt i hallen. Nu saknas bara golvlister och dörrfoder. Så ja nu är den snart färdig för tredje gången i ordningen. Och har jag tur sätter Anders upp klädhängaren ikväll. Så vi kan få lite ordning igen.

När jag hämtade Ida stannade jag en stund. Kaffe och lite prat med min mor. Ida hade verkligen fått en fin dag. Älskade lilla gumman!

Och sen var kvällen här. Vi gick tidigt i säng även idag. Ja fy så trött jag har varit även om det har blivit mycket bättre än i början på veckan då jag verkligen fick kämpa. Och det visar sig i inte allt för bra humör.

Nu är det måndag och snön ligger fin på marken. Nu kör vi igång den nya veckan med massor av jobb.

Av Johanna Östlund - 6 maj 2017 19:47

Helgen är här och ja nästan slut också. Redan lördagkväll. Att jag tjatar om det.? Men det tål att upprepas. Att tiden bokstavligen måste flyga iväg. Veckorna går verkligen lite för fort.

Vi har haft en fin vecka. Och ja då menar jag så klart vädret. I fredags var det verkligen sommarvärme. Synd bara att man jobbade till klockan två. Men en dryg timme blev det nog i solstolen. Och glass till barnen- det hör liksom till. Nu vill jag be om lite mer värme. Eller ja okej jag blir glad om den håller sig till semestern åtminstone.

Som sagt förmiddagsjobb för mig och långa dagar för barnen. Vilket har gjort att våra eftermiddagar har vart ganska trötta. Och jag har tydligen vart helt omöjlig. Men jag har vart extremt trött, men det blev lite bättre mot slutet av veckan. Annars har eftermiddagarna bara rullat iväg och sen har det blivit sängen tidigt.

Idag bara för att man fick sova så vaknade jag klockan sex. Urk! Elias for iväg och fiskade med sin pappa. Sedan kom allihop och åt lite grillat med oss. Mumsigt! Lite kaffe och prat till oss vuxna innan dom for hemåt igen. Hej då min älsklings kille, syns om en vecka.

Kvällen är här och vi har plockat fram godisskålen. Lite mys innan sängen, låter bra för min del.

Av Johanna Östlund - 1 maj 2017 20:30

Välkommen härliga maj! Våren är invigd, en ny vecka har dragit igång och nu har vi en härlig tid framför oss.


Larmet pep strax efter fyra och jag var mer än pigg (i si så där fem minuter). Att vakna som ett vrak var inte direkt min plan. Fy sjutton vad varje millimeter av min kropp värkte, jag måste verkligen ha sovit på ett konstigt sätt.


Jag tog mig på jobbet. Inte för att det blev bättre. Jag fick knappt i mig det obligatoriska morgonkaffet. Jag hade lätt kunna sovit mig igenom hela skiftet. Att sitta och slummra ett pallbyte eller två brukar hjälpa. Knappast idag. Det var precis som att hela jag var i en bubbla. Trött, ont och bara blä. Efter extremt långa åtta timmar fick jag äntligen åka hemåt.


Väl hemma blev det matlagning och sedan soffan. Där jag lyckades slummra en timme eller så. Så otroligt skönt. Nu känns det betydligt mycket bättre. Och jag håller nu tummarna för att veckan slutar betydligt mycket bättre än den började.


Barnen och Anders fick en extra hemmadag idag. Vissa är lediga och andra tjänar dessto bättre. Dom hade haft det skönt med både sol och lite värme. Anders hade fått upp lister i hallen. Ja men snart kanske vi är klar med huset. Eller?


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards