johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2016

Fredag och helgen är här

Av Johanna Östlund - 28 oktober 2016 20:29

Fredagen kom även den här veckan. Även om det kändes väldigt långt borta så sent som igår. Nu är det helg och jag är ledig. Den är efterlängtad kan jag säga.


Jag har haft en riktigt trött vecka. Jag vet inte vad det är. Men jisses vad trött jag har varit. Morgon som kväll. Förmiddag som eftermiddag. Enda sättet för att hålla mig vaken har vart att göra nått hela tiden. Soffan har inte passat mig kan man säga. Är det bara jag eller är det fler själar som är trötta där ute? Ska man prova vitaminer och sånt? Eller vad tror ni det kan vara?


Nu när jag kan se tillbaka på veckan har den vart ganska bra ändå. I tisdags jobbade jag som sagt eftermiddag. Lite kris på det skiftet. Och det var väl trevligt och rätt skönt att byta en dag så där. Men att jag sedan började klockan sex var mindre roligt, när man ställt in sig på tio. Eftersom det blev kirs på mitt skift ställer man så klart upp. Fast det var inte bra heller. Oj vilket liv det blev. Vi har något som kallas dygnsvila, man måste vänta 11 timmar efter att man slutat innan man börjar jobba igen. Den bröt jag alltså med fyra timmar. Det ska vara okej om man pratar med packet, annnars får företaget böter. Hur som haver struntar jag i allas ord och litar på att min chef har koll och gör riktigt. Dom sista tre förmiddagarna har jag jobbat på olika maskiner med olika folk. Det går rätt snabbt då. Men äsch vad gör man inte. Jag kan inte jobba där, jag kan inte jobba med den. Suck säger jag och bara gört. Orka liksom...


Eftermiddagarna då? Jo dom har rullat på som vanligt. Full fart till klockan sex och sen har vi alla dalat och innan nio har vi alla sovit i flera dagarna nu. Det tar på krafterna så att säga. Det är inte bara att jobba, praktisera och gå på dagis. Det är tur att vi fått sällskap av Lena lite nu och då. Hon har lekt med Ida och vi har fått en nöjd tjej. Jo man känner sig som en dålig mamma, men jag har verkligen inte orkat. När man har lagat mat och allt sånt har verkligen all energi tagit slut. 


Nej nu blickar vi framåt mot helgen. Då ska vi bara vara jag och min familj. Som det låter ska lite renovering göras. Köket måste bli klart nu, en gång för alla. Härligt med helg!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards