johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 3 september 2016

Bara tolv timmar kvar

Av Johanna Östlund - 3 september 2016 20:30

Lördagkväll och jag är tröttare än tröttast. Det var länge sen jag var så här trött. Nu är det bara tolv timmar kvar att jobba den här veckan. Heja heja! Nu kör vi och tiden får gärna gå snabbt. Okej?!


Igår innan jobbet var vi till stan, hela familjen. När hände det senast? Jag kommer inte ihåg. Länge sen alltså. Vi handlade lite av varje. Jag fick med mig en tröja hem, jag kunde bara inte låta bli. En helgbukett blev det också. Tips! Kjelles rea alltid ut olika buketter på helgerna. Billigt och bra. Mer hann jag inte förens det var dags att åka på jobbet.


Idag var det jobb klockan tio som gällde. Jag var trött, fast det gick över ganska snabbt. En snabb dag. Tänk att denna dag kan gå så snabbt.?


Jag har även hunnit med att gå på klädbytardag. Mest för att sälja saker, som mamma lämnade igår. När jag ändå var där innan dom stängde blev det något nytt. Två tröjor till Elias, hoppas han vill ha dom nu, och en jeanstunika till Ida. Ja lite vinst blev det. Har aldrig sålt så mycket faktiskt. 1700 kronor, men efter det jag handlade och avgift fick jag 1500 kronor. Perfekt nu när jag ska till Ullared. Lite extra pengar. 


När jag kom hem väntade god mat, blåbärspaj och ett glas vin. Jag har även hinnit tvätta. Men nu är jag slut, helt slut. Sängen känns inte främmande. När man ska upp i ottan är det rätt klokt att gå till sängs nu. God natt!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards