johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 maj 2016

Helg hela veckan

Av Johanna Östlund - 27 maj 2016 20:48

Fredagen är här och helgen lika så. Det var en väldans fart med den här veckan. Dagarna har rullat på och jag har stupat i säng på kvällen. Det är liksom så ledgiveckorna går ut på va? Vara med familjen, göra sånt man inte hinner annars och göra sånt man tycker är roligt.


På tisdagen skulle bilen in för en koll. Inte en enda anmärkining, med stort godkänd åkte jag därifrån lite lättad. Sen åkte vi till Forsa och lekte. Ida och Edwin är precis som syskon. Älskade ungar, vad ni kommer få roligt hela livet ut. Efter många timmars lek var vi tvungen att åka hemåt. Det var en tjej som skulle komma och köpa bänken vi haft i hallen. Som numera inte kommer att passa där, eller rättare sagt jag vill ha ett skoställ där. Nu har en hittat en annan ägare och jag blev glad att bli av med den.


Onsdagen försvann snabbt. Vi började med en förmiddag hemma. Där jag roade mig med att tabort silikon från golvet i tvättstugan. Suck! Vilket skit göra. Barnen tyckte jag var världens tråkigaste och ville bara att mormor skulle komma. Och det gjorde hon framåt eftermiddagen. Hon skjutsade mig in till stan där det vankades middag och några glasvin med mina kära kollegor. Barnen fick följa med mormor hem och sova. Lycka! En trevlig kväll med mina härliga gubbar och gummor. 


Det blev en blandad torsdag. Anders och jag var hemma helt ensamma på förmiddagen. Vad gör man då liksom? Vi hjälptes åt med silikonen som tog en hel evighet att få bort. Framåt eftermiddagen var det dags att hämta hem barnen. Jag hade en inte allt för glad kille. Han skulle hem till sin pappa och dom åkte till Kreta i morse. Han ville inte, han skulle bara inte. Den paniken i ögonen. Han skulle vara med mig en vecka till. Tillslut fick vi ut honom ur bilen. Min lilla vän. Ja det blev rikitgt bra. Från att han skulle slå alla som låg bakom resan, mest Susanne, till att bli positiv till den. Ida och jag for hemåt efter lite lek med bästa kompisen. Kvällen bara försvann.


Idag var det dags för dagis för Ida. En glad tjej. Jag passade på att åka lite snabbt till stan. Handla en massa saker till tvättstugan. När jag kom hem satte jag igång, med det jag kunde göra. Spacklade och målade fönstret. Tyvärr tog färgen slut, en tripp till sundsvall vore inte dumt. Jag har nämligen köpt den på bauhaus och tycker att den var så bra. Framåt kvällen målade jag taket också. Det tar sig. Imorgon hoppas jag att få upp den nya väven och innan helgen är slut att kanske även färgen kommer upp. Berorpå hur länge väven måste torka. Vill bara bli klar! Som sagt idag åkte min älskade prins till kreta. Fick ett samtal från honom. Ja snacka om att vara i paradiset. Rösten, den med glädje, värmer mitt mammahjärta. Mamma älskar dig! Idag kom Anders hem med en lite tidig morsdags present. En fin blomma att ha ute och en påse med godis. Tack mitt hjärta!


Lite snabbt hur min vecka har varit. Och snart hoppas jag att få visa er en massa fina bilder på min "nya" tvättstuga. Trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards