johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 maj 2016

Mitt i veckan

Av Johanna Östlund - 4 maj 2016 21:02

Hur ska man kunna sammanfatta den här dagen? Härligt väder med en massa sol. En del gjort ute i trädgården. Dagis och lite roligt kvällsgöra. Låter det bra?


Ida skulle på dagis så vi var uppe i tid för att hinna med oss. Kaffe och mys i soffan innan vi gjorde oss i ordning. Lämnade en glad tjej på dagis. Åkte sedan för att slänga "skräp" på pappersåtervinningen. 


Väl hemma igen gick vi ut. Jag började gräva lite. Anders tyckte det såg tungt ut eller nått för han erbjöd sig att hjälpa till. Inte mig emot. Så vi blev till och med klara. Satte dit en pallkrage som jordgubbsplantorna ska få vara. Någon till bärbuske och lite blommor sen är det klart. Vi var ute nästan hela förmiddagen. Det är bäst att passa på medans vädret tillåter.


Till tidig middag/sen lunch blev det kycklingklubbor med potatisgratäng, tzatziki och melonsallad. Det åt vi ute. Jag bara älskar vädret som är just nu. Jag håller alla tummar och tår för en kanon vår och sommar. He mig!


När Elias och jag hämtade Ida på dagis åkte Anders på jobbet. Vi var ute när vi kom hem. Innan jag kom på att vi skulle åka och köpa lite mer jordgubbar och Elias ville ha nya kläder till kalaset i helgen. Utom det blev det några nya panseér och en kruka. Nöjda åkte vi hemåt eller hur var det?. En sur Elias för att jag inte köpte all han ville ha och då bryr jag mig inte om honom. Inte fick han springa runt på kjelles heller. Japp en mamma som ännu mindre tycker om sin son och absolut inte bryr sig om honom. Det skär i hjärtat och jag blev påriktigt ledsen. Jag tror även han förstog det, hoppas jag. 


Vi hade lugnat ner oss när vi kom hem och var vänner igen. Vi målade krukor, fixade jordgubbarna och hade en fin stund ute allihopa. Såna stunder ger verkligen energi och välbefinnande. 


Sen gick vi in för att måla. En DÅLIG idé minst sagt. Färg överallt. Sanering av både barn och kök. En del fläckar gick inte bort heller. Suck! Nej det blev inte bra. Fast barnen tyckte det var roligt. Vi gick ett par fina tavlor till lekstugan. 


Kvällen kom och barnen badade och sen var det dags att varva ner. Ida somnade i våran säng efter lite om och men. Elias satt och spelade medans. När jag kom ner somnade han också. Så nu kan jag äntligen andas. Lugnet har lagt sig och jag försöker lugna nerverna. Det har minst sagt varit en påfrestande eftermiddag helt själv med barnen. 


         

 
 
Ingen bild

Sara

5 maj 2016 00:53

Jag behöver snart inte läsa din blogg eftersom jag vet preeeeecis vad ni har gjort under hela dagen, tack vare alla snapchats från Elias! Har följt dig live medan du planterade jordgubbar, hahahaha! 😄

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards