johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 april 2016

En vacker morgon

Av Johanna Östlund - 26 april 2016 08:50

Att vakna till en blå himmel och sol ger sån energi. Man kan inte vara sur och grinig. Nästan i alla fall. Hoppas att den tänker stanna tills jag går innanför brukets väggar och inte kan se en ljusglimt ens. 


Igår innan jobbet tog jag en sväng på stan. Köpa det sista i present väg. Ja nästa helg blir det kalas för tre stycken. Vi får hoppas att dom gillar presenterna.


Det blev lite nödvändliga köp också. Sånt där tråkigt, men som är lite billigare på dollar och såna affärer. När jag gick på dollar hittade jag dom sötaste skålar/formar. Jag kunde inte bara gå förbi. Dessa skönheter ska få pryda lekstugan. Färgerna på dom kommer nog bli accentfärgerna till allt vitt som kommer bli på väggarna i lekstugan.


Nu när jag tänker efter. Vill jag att den ska bli färdig NU. Så roligt det kommer bli att inreda. Jag tror den kommer bli så mysig. Jag hoppas att barnen kommer leka där inne. Ida är jag mest säker på. Till Elias hade jag tänkt mig att göra i ordning någon form av snickarbänk. Riktiga verktyg, träbitar och annat smått och gott. 


Det börjar helt klart klia i mina fingrar nu!


Även idag väntar eftermiddagsjobb. Men först ska Ida lämnas på dagis och ett däckbyte ska göras. Men allra föst måste jag nog börjar ta tag i dagen. För så här kan man inte se ut. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards