johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 april 2016

Mitt i veckan

Av Johanna Östlund - 6 april 2016 18:54

Här gapar det tomt ser jag. Så vad har jag hållit hus? Jo men det blir lite så här när jag jobbar eftermiddag. Förmiddagarna går fort, väldigt fort och mycket ska hinnas med. Alltså har jag egentligen inte gjort nått speciellt.


I måndags började jag klockan tolv. Innan dess blev det bråttomt. Hatar att stressa. Men när man får barn blir man lite tidsoptimist. Jag är numera ofta försenad. Vilket jag inte gör med vilja, det bara blir. Lagom lugn morgon med båda mina barn. Sen när vi alla skulle iväg till olika ställen gick det inte ihop. Ida skulle på dagis, Elias skulle åka hem till sin pappa och jag på jobbet. Jag hann nätt och jämt.


I tisdag åkte Ida och jag på affären. Hon behövde blöjor till dagis. Vi passade på att handla saker hem också. Ja inte för att det var så mycket med tre kassar blev det och åtta hundra kronor fattigare. När vi kom hem festade vi på vattenmelon. Ja tänker inte våren och sommaren komma så får man väl i alla fall fantisera. Att man sitter ute i värmen med en sol som hetter mot kinderna och en svalkande melon. Sen skjutsade jag Ida till dagis utan blöja. Hur ska det här gå? Jag har en tjej som verkligen kan hålla sig. En blöja kan hon ha i timmar utan att nått kommit i den. Men det har varit lite svårt att veta när man ska gå. Hur som haver fick jag höra att fröken hade sagt åt henne att nu var det dags. Och jo mycket riktigt det kom kiss i toaletten. Hon växte någon centimeter där. Mammas stora tjej! Jag fick en stund för mig själv innan jobbet.


Idag onsdag har vi haft en lugn förmiddag. Vi åt frukost, Ida fick sig ett bad och lite mer melon blev det idag. Annars blev det bara mys och kolla film. Alltså detta väder är inte bra för energi nivåerna. Efter att jag lämnat henne åkte jag till harmånger. Hämtade ut ett paket. Lite nytt till barnen, som om dom skulle behöva detta. Men det var billigt i alla fall. Ida fick strumbyxor, strumpor och en keps. Elias fick nya skor och en tshirt. Får hoppas att det duger till dom båda. Sen köpte jag även en sak som ska bli till en present. Shit vilken snygg! Den ville jag ha. Billiga var den för den storleken. Bara bra saker!


Nu är jag kvar på jobbet några timmar till. Sen ska jag hem och sova. Som sagt energi nivåerna är i botten och jag är tröttare än tröttast.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards