johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 31 mars 2016

Vårens möjligheter

Av Johanna Östlund - 31 mars 2016 20:51

Har ni någon gång tänkt på hur våren påverkar en? Till en början är jag trött trött trött. I flera veckor nu har jag vart grymt trött. Och sen kommer ljuspunkten! Äntligen kan man tanka energi igen. Känna energi. Faktiskt vilja göra nått. Visst är det helt fantastiskt när man väl kommer dit!?


Idag är det torsdag och imorgon fredag. Äntligen kan man snart få säga att det är helg. Det bästa med förmiddagsveckan. Jag får känna av helgen!


Åtta timmar på jobbet. Vips! Eller nja. Idag har det inte vart roligt. Jag har haft ont överallt. I mina kärring knän och benen har kännts som bly. Jag vill inget mer! Hoppas på lite lugnare körning imorgon.


Efter jobbet åkte jag och köpte vit eltejp. Plus lite nya blommor. Bort med vissna tulpaner och ut med påskriset. Hej härliga vår och härligt nya blommor. Men nu längtar jag lite efter att få känna doften av syren inne. Hur härligt vore inte det? Doften av att sommaren börjar. 


Sen då? Ja vad gör man helt ensam? Jag kan det inte. Man tar sig inte för någon ting. Inget blir gjort. Efter lite vila och cola. Ja visst får man passa på och unna sig?. Så gjorde jag ändå liten nytta. Återställde skrivbordet som Anders försökte sig på att fixa till. Nu tänka jag att jag skulle kunna försöka göra det lite snyggar. Vilket inte kommer bli så svårt. Det är inte snyggt någonstans. Faktiskt kommer det inte bli bara vitt. Längtar tills grejerna kommer.


Nej men nu är det väl natta för en sån här tant som mig. Det är en dag imorgon också...


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards