johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

Hälsokoll, utvecklingssamtal, åka skruttbil och jobba

Av Johanna Östlund - 30 mars 2016 20:18

Två dagar kan gå fort. Men så här fort är nästan omöjligt. Jag tyckte nyss att jag la mig i måndagskväll. Jaha men vad har vi hunnit med dom här två dagarna?


Jag har börjat dagarna med förmiddags jobb. Två dagar som har innehållit mycket spring. Nej jag tycker om den här maskinen. Men ändå går det hyffsat och jag har fått beröm från han som "bestämmer". Jag får vara nöjd helt enkelt. Och tänka att jag gör det för att vara snäll.


Eftermiddagarna har bara sprungit iväg. Igår var det dags för min pärla att åka in för en hälsokoll. Men innan dess hämtade jag Ida som var på dagis. Pappa kom och hämtade oss vid bilverkstaden. Jag hade nämligen beställt mat hos dom eftersom jag helt hade missat att det var utvecklingssamtal på Elias dagis. Lika bra att åka dit och vara med när vi ändå var i stan. Jag har världens finaste pojk. Så mycket beröm och mammahjärtat smälter. Mammas älsklings pojk. Sen äntligen hem efter mycket fram och tillbaka åkande. Väl hemma var både Ida och jag trötta. Ida la sig i våran säng och kollade film och jag la mig på soffan och vi båda somnade. 


Många timmars sömn, som det är svårt att få under just förmiddagsveckorna. Så skönt att vara pigg för en gång skull. Efter jobbet idag blev det en massa åkande igen. Hämtade mamma och sen for vi och hämtade Ida på dagis. En helt tokig tjej som munnen gick på i ett. Inte varje dag mormor följer med och hämtar, nej det var faktiskt första gången. Bilen var inte riktigt klar så vi fick vara hemma en timme innan vi for mot stan igen. En liten nätt summa på 3700 kronor gick det här kalaset på. Innan vi skiljdes åt gick vi in och sa hejdå till pappa. Nu får vi inte träffas förens på söndag. En halv vecka utan barn. Vad gjorde man utan barn? Vad borde man göra? Känns som att jag kommer sakna barnen på fredag. Men dom kommer få det alldeles underbart med mormor och morfar hos moster Sofia och Wille. Sen jag kom hem har jag inte gjort så mycket. Tvättat mammas bil, man blev skitig av att bara kolla på den. Lite taskigt att jag får en sån skruttbil som dessutom är skitigare än skitigast och dom får en nytvättat och dessutom ny servad. Även tvättmaskin har jag hunnit med. Men nu ska jag nog snart lägga mig. Ännu en tidig morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards