johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 mars 2016

Påsken lider mot sitt slut

Av Johanna Östlund - 27 mars 2016 20:26

Det var den påsken. En dag kvar, men vad gör det när vardagen återigen tar tag i en.? Min ledigvecka har gått otroligt fort och nu väntar två veckor med jobb innan jag får njuta igen.

 

Två dagar kan gå väldigt snabbt. Jaha så vad har dessa två dagar innehållit?


Igår på självaste påskafton, som lilla julafton. Ja precis ni hörde rätt. Barnen får ägg från höger och vänster fylld med en massa godis. Så äggen från oss innehåller lite andra roliga saker. Pyssel, spel, leksaker och sånt där. Med hjälp av några bilder. "Gå till barnvagnen, gå till hatthylla och gå till soffan och hitta äggen där krysset är. Lite svårt för Ida, men hon hittade ägget med lite hjälp. Elias klarade sig utan hjälp. Nöjda barn inspekterade innehållet för att sedan börja leka med lite av varje.


Mitt i dagen gick vi ut. Bäst att passa på medans någon stråle från solen hittade fram. Jag tvättade bilen. Nu äntligen blev den ganska ren. Ida klättrade i trädet. Sen blev det fika på bron. Mysigt!


Eftermiddagen blev lugn. En liten tupplur gjorde barnen pigg. Lite väl pigg faktiskt. Dom kom i säng sent. Elias satt uppe med oss och han valde att kolla på gladiatorerna. Mysigt vi brukar inte kolla på nått sånt där familjeprogram. 


Idag har vi haft en borta dag. På förmiddagen for vi hem till mamma och pappa. Med ett litet snabbt stopp på coop. En helt ny affär. Riktigt fint! Ett litet inpuls köp av två krukor blev det. Men jag kunde inte låta bli. Så snygga! När vi kom till mamma och pappa blev det lek och mys. Ja barnen fick en varsin film som dom ville kolla på.


Framåt eftermiddagen åkte vi till min farmor på middag. Träffade en del av släkten. Åt god mat och massa efterrätt. 


Klockan gick snabbt och efter fem begav vi oss mot forsa. Ja dags för byte av vecka. Ja nu kommer jag knappt träffa honom på en och en halv vecka. Eftersom barnen ska få åka iväg med mormor och morfar upp till Luleå och träffa moster Sofia och Wille. Men det får väl helt enkelt gå, på nått vis. I Forsa blev det ännu mer kaffe. Inge godsaker dock, men bullen såg väldigt god ut. Men vi hade precis åkt från matbordet och dessutom kollade jag på vågen. Ingen större katastrof men nog finns det att ta av. För att vara exakt skulle det inte vara helt fel att gå ner en si så där 3 kg eller nått. Men äsch vem bryr sig?! Det är väl huvudsaken den man bor med tycker att man är fin. Och 57 kg är väl ingen större katastrof? Visst? Aja, tack för kaffe och barnen hade en rolig stund.


Nu är vi hemma. Ida vägrar sov som somnade i bilen. Jag har hunnit duscha och nu skulle jag vilja se en film. Men får se när Ida tänker behaga sig att sova. För klockan ringer tidigt imorgon och jag behöver dom timmer jag får.


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards