johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 mars 2016

En ledig dag

Av Johanna Östlund - 21 mars 2016 21:43

Återigen har vi en ny vecka här. Idag är det måndag och vi har haft en ledig  dag tillsammans hela familjen. Denna dag har innehållit blandad kompott - sura miner, glada miner och härliga stunder.


Att vakna och känna att det gör ont i precis hela kroppen är inte allt för angenämt. Precis så var det. Att trängas fyra personer i våran säng blir lite väl trångt. Nog för att det kan vara mysigt att sova med barnen men någon motta får det allt vara.

Det tog sin lilla tid att komma igång idag. Men när jag väl gjorde det var det full sprutt. Jag började med att tvätta en maskin. Anders hade tydligen inga strumpor att ha på sig. Hur nu dom hade kunna komma längst ner i tvättkorgen? Vek tvätten som var torr. Sen slet jag ut alla sängkläder och hängde ut täcken på vädring. När jag var där uppe insåg jag hur stora dammråttorna verkligen var. Fram med dammsugaren och i bara farten torkade jag golven också. Innan dess blev det en hel del plock. Jag tror varken Anders eller barnen skulle uppskatta om legot eller diverse leksaker åkte in i dammsugaren. Rent, fint och härligt. Dagen hade inte kunna börja bättre. 


Sen kom några dippar. Lite sura miner här och lite sura miner där. Efter lite lunch trodde jag barnen skulle vara på bättre humör och tog med mig dom på affären. Inte för att jag ville. Ibland får man inte alltid som man vill. Jag skulle inte ha så mycket. Trodde att jag kunde hantera situationen. Men suck! Även fast jag hotat och varnat innan. Inget bråk eller ska ha - då blir ni hemma. Vad tror ni dom gör? Jo Ida ska alltid ha en egen liten vagn och Elias tog den korg jag tänkte ha. Det blev bråk om alla varor. Vem som skulle ha just den i sin korg/vagn. Hjälp mig! Inte nog med det vägrade Ida hålla mig i handen på parkeringen. Även fast jag sagt miljoner gånger att hon kan bli påkörd och dö. Jag hatar det och blir verkligen rädd. Hon fick sig en uppläxning i bilen. Men alltså okej. Om hon går precis vid mig är jag nöjd. Men det har hänt flera gånger att hon typ springer iväg eller går sakta bara för att inte gå vid mig. Nej hädan efter får hon stanna hemma.


Mitt humör dalade lite där. Man blir så trött ibland på dom där ungarna, mina fina barn. Efter att ha vilat en stund i soffan kändes det bättre. Öppnade mitt paket från jotex som vi hämtade ut. Hade beställt nya gardiner till barnens rum och till vardagsrummet (dom får jag vänta lite på) och nya kuddfodral. Elias gardin var en metervara som jag tänkte sy en kappa av. Det satte vi igång med. Hyffsat snabbt gick det plus att den vart faktiskt fin. Jag höll tummarna för att även han skulle gilla sin nya gardin. Det gjorde han! En med polisbilar, ambulanser och brandbilar. Ida fick en hissgardin med en prinsessa på. Såklart! När jag ändå var fixartagen så bytte jag äntligen lampor i barnens rum. Ja dom har legat si så där två tre år och bara väntat på att få komma upp. Äntligen blev det gjort! Jag älskar förändringar och barnen blev verkligen nöjda!


Innan kvällsmyset blev det pizza middag. Så där på en måndag?. Jajamän. Och om jag ska vara riktigt ärlig var det tredje dagen på rad. Shit! I lördags köpte vi hem pizza, igår åt jag kebab på jobbet och idag hemmagjord pizza. Ibland blir det så. Sen tog vi på oss pyjamas och kröp ner i våran säng och kollade på film ett tag. Efter det försökte jag få barnen i säng. Ida som alltid brukar somna rätt fort. Kom upp flera gånger. Tur att det var Anders hon pratade med. För ja mitt humör hade dalat igen. Och jag la faktiskt Elias just då. 


Framåt halv nio var det äntligen kväll. Jag tog ett bad. Ett sånt där skönt. I med massa hårinpackning och en liter olja i det varma vattnet. Härligt! Sen njöt jag ett tag - tills jag inte stog ut längre. Har hunnit kolla på ett avsnitt av 30 grader i februari i min ensamhet. Anders gick och la sig tidigt. Kanske att han jobbar kock imorgon och ska upp före tuppen.? Men ska jag vara riktigt ärlig var det rätt skönt att ha en ensam kväll. Ibland behöver jag det verkligen och idag var nog just en sån dag. Men nu tror jag att jag ska krypa ner bredvid honom. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards