johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 februari 2016

Måndag igen

Av Johanna Östlund - 22 februari 2016 19:08

Det gick inte att pausa söndagen. Det blev måndag och ännu en ny vecka. Ska det vara på det här viset får veckan gå på max fart. För nu vill jag vara ledig!

Här hemma slog mina små skatter upp ögonen vid sex tiden. Sova lite till? Nej mamma. Häpp! Vi får väl gå ner och mysa i soffan då. Fast barnen låg snällt kunde jag inte slumra till. Suck! Hur ska den här kvällen bli? Jag som gått och lagt mig vid nio i en veckas tid. Snark, alla redan.

Vi klädde på oss och sen gick våran förmiddag i 180. Strax före nio åkte vi inte till stan. Vi behövde gå på apoteket. Igår kväll när jag skulle ge Elias sin medicin var den visst slut. In på Ica maxi. Ida grinade för hon inte fick åka bilvagnen. Tyst nu lilla vän, alla kollar på oss. Jag kan ha viskat att om du slutar grina ska du få en sak. Hon slutade i alla fall och vi kunde avsluta besöket med glada miner.

Vi stog länge och pratade med apotekaren. Vad seg dom är! Men det var väl värd väntan. För halleluja, Stefan har lyckats med en sak under sin statsminister tid. Jag behövde inte betala en krona för medicinen! All medicin till barn under 18 år som går under högkostnadsskyddet är GRATIS. Sen kunde jag shoppa leksaker åt mina bortskämda ungar med gott samvete. Men även ett par fodrade galonvantar åt Elias.

Hemma igen blev det bråttomt. Göra sås till min matlåda. Elias och jag behövde äta nått. Tack konservburkssoppan! Snabbt och smidigt. Sen var det bara att klä ungarna och försöka komma ihåg allt som skulle tas med. Glömde mina jobbarkläder. Tur man har många och lite handdukar och trosor i skåpet.

Jobb från tolv till elva. Jag är redan less och ska befinna mig här hela veckan. Som sagt låt tiden gå FORT så jag blir ledig snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards