johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 19 februari 2016

Och så kom helgen

Av Johanna Östlund - 19 februari 2016 18:53

Äntligen fredag och helgen är här. Så underbart skönt! Det bästa med hela den här veckan. Synd bara att jag kommer vakna klockan sex och vara pigg, sviter efter att ha stigit upp klockan fyra fem dagar i rad. Men det är helg och jag är ledig så det gör inget!


Dagarna har verkligen rusat iväg. Det enda negativa med förmiddagsveckan. Det blir liksom kväll på en gång. Hur gör alla som går dagtid? Det har jag aldrig förstått! Barn som har träingar eller ska på olika aktiviteter på eftermiddagarna. Hur hinner dom med allt? Jag menar när jag kommer hem vid ca tre efter en förmiddag hinner jag inte mer än laga mat så är det kväll. Dom som jobbar dagtid kommer väl hem en eller två timmar senare. Fattar inte och vill inte förstå heller. Dagtid är nått jag aldrig kommer jobba. Även om det vore det mest bekväma.


Jaha så vad har vi gjort? Igår fick jag för mig att färga håret. Jag vill få ljusare hår igen. Det gick så där kan man säga. Köpte en ljusblond färg, inte riktigt blond. Det blev bara i hårbotten som håret blev något ljusare. Suck! Det är väl bara att fortsätta på det här spåret så blir det väl ljusare med tiden. Mer än så blev det inte igår. Förutom att laga mat, kvällsbad för Ida och sen hopp i säng.


Idag blev det lite gjort när jag kom hem. Skit i varje hörn, disk på diskbänken och en tvättkorg som svämmade över. Bara att ta tag i oredan. Slängde i en maskin med tvätt. Medans jag väntade på den sprang jag ikapp med dammsugaren och golv moppen. Ställde i alla disk och satte igång diskmaskinen. Sprang runt med en trasa i högsta hugg. Toaletten och handfatet var allt annat än mysigt. Det brukar inte hända speciellt mycke på städfronten när ja jobbar morgon. Om ingen annan förbarmar sig över den så blir det till att hugga in på helgens början. Nu är hemmet rent och fint. 


Sen kunde jag andas. Anders föreslog pizza till middag, antagligen för att jag inte gjort någon middag än. Men visst gärna för mig. Jag orkar inget annat. Mätta och glada tog vi oss ett varsitt glas vin. Var jag inte trött innan så blev jag helt sjukt trött efter det där glaset. Party folket - somnar efter ett glas vin. Ida gick nyss och la sig. Som det känns just nu skulle jag kunna sova också. Men jag får väl försöka vara uppe till nio i alla fall. Kanske ska ta mig ett bad med ansiktsmask och bara njuta en stund.?


Annars då? Igår när jag satt och ritade med Ida tänkte jag på att köpa mig en egen målarbok, flera gånger. Ni vet sån där för vuxna. Det skulle vara nått för mig, tror jag. Ofta blir det att dom vill hjälpa till eller så får jag inte rita i den målarbok jag vill. Att ha en egen som bara jag får måla i skulle inte vara fel. Sagt och gjort idag beställde jag en. Ska bli roligt att se vad den innehåller. Gissar att jag nu även får uppdatera barnens målarböcker. 

Jag beställde även lite kort. Från nyår till födelsedagarna plus två förstoringar som jag tänkte ha på övervåningen. 


Trevlig helg!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards