johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

En händelserik dag

Av Johanna Östlund - 23 januari 2016 20:53

Godkväll så här på lördagen. Vi har haft en händelserik dag. Känns som en hel del har hänt, både bra och dåligt.


Vi började dagen klockan sju. Det kändes helt okej faktiskt. Lite soffmys innan vi startade dagen på riktigt. Gjorde oss i ordning och vi åt frukost och jag fick mitt kaffe. En perfekt start på en lördag!


Strax efter halv tio rullade vi iväg. Vi började med stan. Ville kika lite på lindex rea, nu när jag hade halvreapriset. Hittade nästan inget. Men två trosor och en ansiktskräm till mig. Innan vi for vidare kikade vi in lite snabbt på H&M. Där vi bara hittade en ny pyjamas till mig. Inte varje dag det är jag som får nått på stan. Men med tanke att allt kostade två hundra kronor kände jag att jag kunde unna mig det. 


Mot Enånger och gammelmormor och gammelmorfar. Mamma ringde och sa att dom var på väg dit. Vi skulle ju egentligen till dom, men det här blev också bra. Fika och härligt umgängde. Fast Ida var lite trött och kom inte igång för ens vi skulle åka.


En snabbis in på stolpan. Men gisses där fanns det inte nått som föll oss i smaken. Vi åkte vidare mot mamma och pappa. Allt började så bra, lek lek lek. Men sen när vi satt i soffan och Ida skulle gå ner för trappen. Och fick för sig att stoppa in huvudet i trappräcket. Paniken när hon insåg att hon satt fast. Ja hon satt verkligen fast. En liten tjej med en massa panik och vi hade lite smått panik också. Pappa fort som sjutton ut och hämta en såg. Han fick helt enkelt såga ut henne. Resultatet av denna händelse var att hon fick en bula i pannan och en i bakhuvudet. Efter lite sömn var hon som vanligt igen. Klagade på att hon hade lite ont, men vem skulle inte haft det. Lilla lilla vän. Innan vi for hemåt åt vi middag och lekte lite till. 


Klockan hade tickat iväg när vi for hemåt. En glad tjej i baksätet. Vi såg på alla ambulanser, poliser och bärgningsbilar som for förbi. Häftigt tyckte Ida. Men inte trodde vi väl att vi skulle få syn på en massa igen. Jo, när vi nästan skulle svänga av E4:a var det en till olycka. Suck! En timme i bilen. Men det gick bra, tur vi har lite leksaker i bilen som Ida kunde underhålla sig med. 


Efter drygt två timmar var vi hemma. Nu har vi lekt lite. Men alldeles strax är det dags för sängen för lillgumman. Sen ska Anders och jag mysa ner oss i soffan och kolla på våran serie. Myspys. Ett fint slut på våran lördag.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards