johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Fjärde ljuset brinner

Av Johanna Östlund - 20 december 2015 19:49

Glad fjärde advent! Bara fyra dagar till julafton. Barnen är helt lyrisk. Speciellt Elias. Ida är mer "för att vänta". Om ni förstår hur jag menar? Elias skulle helst vilja öppna alla julklappar NU medans Ida längtar till julafton när tomten kommer med paketen. Det börjar verkligen pirra till nu!


Dagen började klockan sju när Ida vaknade. Tur Elias sov hela natten i sin säng och Ida kunde hoppa ner hos oss när hon vaknade så där tidigt. Härligt med nästan en sovmorgon. Det behövdes! 


Vi myste i soffan bra länge. Barnprogram i soffan är bästa starten. Sen gjorde vi i ordning oss och vinkade hejdå till pappan. 


Vi ägnade förmiddagen åt att städa. Plockade i lekrummet, dammsög och torkade golvet. Sen lekte barnen på bra ett tag. Lite lunch fick dom i magen. Elias äter verkligen som en häst just nu. Flera portioner, det är man inte riktigt van vid. Men roligt när det väl händer.


Sen har det vart en lång väntan för Elias. Han ville åka hem till sin pappa, ja ända från igår har han tjatat om att åka. Efter mys i soffan och film och lek kom dom äntligen. Ida tyckte det var så roligt när dom kom. Hon körde med Sara. Sara om hit, gör så. När dom åkt blev det spagettimiddag för oss.


Vips kom kvällen. Jag fick för mig att framkalla kort. Det tog visst sin lilla tid. Ja inte undra på när det var nästan ett år sedan jag framkallade kort. Suck! Hur mycket kort som helst, ändå har jag sållat bort mycket. Aja det blir nog klart snart.


Ida ska precis lägga sig, lite sent, men så blev det ikväll. När jag är klar med allt ska jag ta en dusch och mysa ner mig i soffan och se om det är nått bra på tv:n innan det är dags att lägga sig. En ny vecka kommer. Jag ska jobba, men det känns inte som det, känner mer som att jag ska ha ledigvecka. Suck! Tur jag får två dagars jullov. Då ska jag njuta av julen med min lilla familj.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards