johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 november 2015

Fösta advent

Av Johanna Östlund - 29 november 2015 21:49

Äntligen har julen börjat på allvar - första advent! Det var på tiden. Nu kan det bara bli bättre till självaste julafton. Jag tror jag är värre än barnen. Men visst längtar dom också, mest till att få börja öppna adventskalendern. Kan bara säga vilken härlig tid vi har framför oss. 


Dagen till ära slog Ida på stort och sov ända till klockan åtta. Det tackar den här trötta mamman för. Sovmorgon vad är det? Nu ska det bli ändrig på det! Nu är det min tur. En mysig morgon i soffan med favoriterna. 


Klockan tickade på och vi gjorde i ordning oss för dagen. En köttgryta skulle bli dagens middag. Så den började jag göra. En maskin med tvätt körde jag. Sen fick golven sig en omgång och toaletten. 


Framåt mitt i dagen packade vi in oss i bilen. Första stoppet blev pappersåtervinningen. Mycket kartonger och skit. Vi skulle verkligen behöva ett bättre system/förvaring för sånt. Nu är tvättstugan ren och fin igen. Sen for vi mot buspalatset. Ida blev eld och lågor när hon såg vart vi skulle. "Här har jag varit förut mamma". Inte blev det sämmre när hon fick syn på Elias och Edwin heller. Två och en halv timme med en massa lek och bus. 


Sen tackade vi för oss. En snabb handling innan vi for hemåt. Trötta barn! Började med middag på en gång. Köttgryta med blomkålsmos. Var lite orolig för blomkålsmoset. Roligt att prova nått nytt, men samtidigt vet man inte om hela familjen ratar det eller ej. Nu hade jag tur. Bara Elias som var lite tveksam. Alla andra tyckte det var gott. Pjuh! Jag kommer nog göra det flera gånger. Skulle nog passa bra till en laxbit. 


Barnen har lekt och kollat film hela eftermiddagen. Jag passade på att göra fler fröknäcken. Den här gången blev dom helt underbara. Krispiga och tunna! Helt perfekta. Även barnen tyckte om dom. Så jag gissar att dom kommer ha en strykande åtgång här hemma. 


Innan barnen gick till sängs tog dom sig ett mysigt bad. Ett varmt bad med ljus och film. Riktiga lyx lirare. Vid halv åtta gick vi upp och båda somnade nästan på en gång. Elias sa att "vi läser bara två böcker för då hinner jag nog inte somna och då kan jag vara uppe en stund till". Jo men visst, han var den som somnade först. 


Nu är det alltså lugnt i detta hus. Har suttit i köket, min nya favorit plats i vårt hem, och kollat lite på datorn. Hittade en tre års present till Ida. Hon har sagt att hon ville ha ett bord där hon kan göra sig fin. Vet inte vart hon fått det ifrån. Men i alla fall gissar jag att det är ett sminkbord hon menar. Nu hittade jag ett på jollyrom, tack vare en tävling på instagram, som inte kostade skjortan och var fint. Hoppas att hon tycker om det.


Nej nu känner jag att det är dags att lägga mig. Tröttheten börjar komma och då ska man passa på att sova när man får. Dessutom sägs det att det är en dag imorgon också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards