johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 november 2015

Black friday och bakar lördag

Av Johanna Östlund - 28 november 2015 21:45

Fredag igår och äntligen helg! Som jag väntat hela veckan. Men nu äntligen, som sagt, är jag ledig i helgen och ska bara njuta. 


Igår var det black friday. Var det någon som passade på att köpa nått? Me too. Fast jag sa till mig själv att låta bli. Suck! Ingen karaktär alls. Det blev sprayfärg från skapamer. En klänning att ha på julafton, den jag hade tänkt ha provade jag för någon dag sedan och det blev ett big NO. Lite för tight och kort. Nix det kändes inge bra. Sen kunde jag bara inte låta bli att köpa hem ett varsitt klistermärkes set åt barnen. Dom älskar det och en perfekt morgonpresent på julafton, ha något att dona med innan vi ska ge oss av. 


Vilken frihet det var att stämpla ut igår eftermiddag. Älskar känslan! Kom hem till min man och mina barn. En mysig fredag eftermiddag med hela familjen innan Elias åkte tillbaka hem till sin pappa. Tomt, men det var/är ju bara två dagars vånda sen är han här igen. 


Lördag godmorgon mitt i natten. Ida vaknade och ville gå ner. Jag kollade vad klockan var och trodde den var sex. Så jaha det är väl bara att gå ner då, hon har väl sovit färdigt. Myste ner oss i soffan och hon kollade på film och jag slumrade vidare. När jag vaknar nästa gång är den halv sju. Jaha? Eller vad? När vi gick upp kan jag inte säga, men det måste nog vart långt före tuppen. 


Sen när Anders vaknade och kom ner blev det kaffe och mer mys i soffan. Bästa starten på dagen. När vi sagt hejdå till pappan gjorde vi i ordning oss för dagen.


Baka baka liten kaka. Vi hade en riktig bakar förmiddag. Det blev saffransbullar, biskvier, bunty och fröknäcke. Den här gången blev det saffransbullar. Ida ville vara med och baka. Lessnade dock efter en deg. Biskvier och bunty utan socker, förutom i chokladen (tror jag). Vart kan man köpa sockerfri choklad egentligen? Men den var i alla fall mörk. Så det blev väl i alla fall lite nyttigare? Fröknäckena blev helt underbara med lite smör på. Så spröda och goda! Dom måste jag verkligen göra fler gånger. 


Efter all bakning hamnade vi i soffan. Inte bra! Där somnade vi båda. Vaknar efter tre och är lite smått förvirrad. Ida vaknar och är inte på bästa humör. Tur det går över med lite mys och gos.


Eftermiddagen har bara försvunnit. Jag vek lite tvätt och körde två nya maskiner. Så skönt att ha tvätten under kontroll. Inga berg med tvätt att vika och ingen överfull tvättkorg. Hoppas att detta håller i sig nu! Hux flux var klockan halv åtta. Det var dags för Ida att lägga sig. Sen har jag njutit av en kopp med glögg till så mycket bättre. Bästa slutet på en lördag!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards