johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2015

Äntligen är denna vecka slut

Av Johanna Östlund - 25 oktober 2015 21:29

En trött mamma for hem från jobbet idag. Kände en massa glädje. Och samtidigt tycker jag att den här veckan gått för fort. Jag vill ju ha min älsklings kille här hos mig. Har knappt träffat honom under dom här dagarna. Nej fy tusan aldrig mer 75 timmars vecka och absolut inte när min favorit kille är här.


Söndag och slutet... Inga verkar vara glada över att ställa tillbaka klockan. Är det bara jag som tyckte det var skönt att få sova en timme extra? Kanske för att jag ändå vaknade före barnen av ett alarm istället. Det var en väldig skillnad att få sova till klockan fem än fyra kan jag säga. Men det sagt är alltså hösten i full blom och vintern står snart för våran dörr. Och visst ska det väl ändå bli mysigt? Tänk er 10 grader kallt. Knastrande vitt täcke på marken. Solen lyser med sin prakt. Vi är ute och leker med barnen kanske till och med grillar korv ute. Visst låter det underbart? Hoppas på en bra vinter i år. Lagomt med snö. Lite minusgrader och sol. Inget töande och isiga vägar. Man kan alltid önska.


Så vad har då hänt i veckan? Verkligen inget speciellt. Jag har sovit bort halva förmiddagen. Blir liksom så när man kommer hem halv fyra på morgonen. För att sedan ta sig upp och hinna med allt som verkligen är viktigt innan man åker på jobbet igen. Att jobba nätter går bra till en början. Men tröttheten kommer liksom efteråt. Svårt att förklara och vi alla känner olika. Men just nu är jag glad över att jag inte jobbar nätter i vanliga fall.

Igår hade vi myskväll sedan jag kom hem. Film och godis. Anders hade fixat dörren till toaletten. Så skönt! Nu kan man sitta i fred igen, om man vill. Jag lyckades dammsuga och torka golven. Lite rent. Nej en riktigt storstädning skulle vara på sin plats. Och fixa klart med all renovering. Jag har att göra på min lediga vecka.


Ikväll när jag kom hem kollade barnen på film. Mysigt. Lite varmkorv fick vi i oss innan Elias pappa med familj kom. Barnen lekte. Fast en lite faghit blev det mellan Edwin och Ida. Inte lätt att samsas när man ska leka med samma sak. Det löste sig och alla nöjda. I utbyte med lite köttförs skulle jag klippa håret på Mattias. Tack så mycket. När han var klar ville Elias också klippa sig. Lite snabbt körde jag igenom hans hår och en snabb dusch innan dom for hemåt. Hejdå älskling! Ida la sig och det blev lugna stuga här hemma. Anders spelade och jag kollade på så mycket bättre. Lite det är bra. Mer än så orkade jag inte med. Sitter nu i soffan och kollar snart i kors. Nej sängen och få sova lite. Nya krafter imorgon!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards