johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

Veckan rullar på

Av Johanna Östlund - 21 oktober 2015 16:47

Här ramlar dagarna på. Och vad gör jag? Jo jobbar och jobbar. Ja, just den här veckan kommer innehålla en hel del jobb. Ganska exakt 75 timmar kommer jag att spendera på jobbet. Tio timmar fler än normalt. Men jag tänker på nästkommande månad. Vi ska överleva då också. Eller kanske samla på hög. Ja vem vet! Jag kan överträffa mig själv ibland.


Alltså har jag inget speciellt att säga egentligen. Men idag hann jag med en hel del innan jobbet väntade klockab två. Halv nio for Ida och jag till Forsa. Vi började med att handla lite. Det var verkligen TOMT här hemma. En stackars mjölk liter, ett nästan tomt smörpaket. Det blev väl lite mer i alla fall. Fast jag var helt tom på fantasi. Sen hämtade vi hem min älsklings kille. Barnen lekte. Vi mammor kollade på alla underbart fina kort och handlade och drack kaffe.


Sen har jag sprungit i hundra. Lämnade Ida på dagis. Lagade lunch åt Elias och mig. Skjutsade honom till Lena. Där jag kunde stanna en stund. Ännu mer kaffe och prat. Innan jag tillslut hamnade på jobbet. Här ska jag vara ändå till klockan tre i natt. Önska mig lycka till. Jag tvivlar nämligen lite på det själv.


Jobb jobb jobb...


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards