johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

När man blir så där glad

Av Johanna Östlund - 18 oktober 2015 20:11

Söndag och där försvann helgen. Suck! Varför måste tiden springa iväg för? Nu vill jag ha ett lugnt tempo tack. Kan ni förstå att det snart bara är två månader till jul? Inte jag. Men det bästa av allt är att jag är inprincip klar med alla julklappar. Hurra på mig! Vi ska njuta, baka och bara ta in all jul som kommer framöver. Härligt!


Här vaknade vi alla vid halv åtta. Anders alarm som slog igång och då var Ida uppe på två röda. Jag hade dock kunna sova en stund till, men det gick bra ändå. Lugn morgon i soffan. Inget tjat eller gnäll och då blir man liksom pigg. Och med ett av dom bättre humören. 


Anders for som vanligt på jobbet och Ida och jag gjorde i ordning oss för dagen. Har ni känt den där glädje någon gång? När man tycker att barnen har samma kläder jämnt. Vill ha nått nytt och kollar lite desperat i "växa i lådan". Inser att man köpt på sig en av dom absolut sötaste kläder barnet någonsin haft. Som man liksom glömt bort för att det var typ ett år sedan man köpte det. I hopp om att man fortfarande skulle gilla kläderna. Precis så var det för mig idag. HIttade en söt väst som jag köpte för 20 kronor eller nått på lager157 när dom hade rea för typ evigheter sedan. Nu satt den som en smäck. Att jag hittade en massa bas tröjor som hon också kunde ha var bara en bonus. Ibland är det bra att man köper större storlekar och lägger undan. 


Vi tog en lugn förmiddag. Plockade lite. Ida lekte och kollade film. Jag tog lite kort på henne. Fattar inte varför jag inte använder kameran oftare. Blir så mycke bättre kort och som man faktiskt sedan framkallar. Men jag vet inte om den börjar bli gamal eller nått för den är absolut inte lika bra som den var förr. Blir mer och mer suddiga kort. Någon som vet varför? Förr kunde jag ta kort fast dom rörde på sig och allt som oftast blev korten bra och inte suddiga som dom i regel blir nu. Störigt! Men men den får väl hänga med ett tag till.


Mitt i dagen packade vi in oss i bilen och for en sväng. Mössön var vårt första stopp. Dom gjorde vinter där nu. Fast Ida somnade i bilen och var lite sömnig när vi var där. Hon blev snabbt less och ville åka. Så vi for till min farmor dit dom andra också skulle. Lite mat, fika och träffa lite olika sorters släktingar. Starx innan fyra åkte vi hemåt. Suck! Där var det en olycka på E4 när vi nästan var framme vid strömsvägen. Istället fick vi åka en enorm omväng för att komma hem. Blä! 


Anders var redan hemma när vi kom. Ida ville åka till farmor och farfar så det fick hon. Vi hann inte mer än hem förens vi åkte dit. Mer fika och ännu mer lek. Vi stannade dryga timmen. Jag blev så himla trött. Men hade påbörjat lite klädvikning och en maskin med tvätt. Så det var bara att hugga in när vi kom hem. 


Anders la sig i ett bad, jag fixade med tvätten och Ida var lite trött och kollade på film. Nu har hon precis gått och lagt sig. En liten kväll till oss vuxna. Men jag tror att jag ska försöka komma i säng i tid. Man vet aldrig när man får sova nästa gång. För imorgon börjar den absolut västa veckan jag kommer uppleva på jobbet. Bara att samla kraft.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards