johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2015

Helg!

Av Johanna Östlund - 17 oktober 2015 21:04

Lördagen är här och helgen lika så. Fy farao vad skönt! Jag hoppas att den har käkat sirap, att den bli lång och seg. Men som det verkar idag försvann den lika fort som den började. Suck! Jag vill inte att nästa vecka ska börja, gruvar mig något djävulskt. 75 timmar på jobbet väntas. Hur kunde jag vara så dum? 


Här hemma gjorde vi morgon vid sju tiden. Rätt okej. Jag var pigg, som alltid efter förmiddagsveckorna. Ändå var det rätt skönt att ligga och dra sig på soffan. 


Anders for på jobbet. Vi andra började göra oss i ordning för dagen. Lite kaffe åt mamman. Vad ska vi nu hitta på?


Vi tog oss en städdag. Plockade i alla rum. Rent och snyggt i köket. Inga papper eller kläder, vilket det ofta brukar ligga och skräpa där. Lekrummet fick sig en omgång. Tog bort lite spel och pussel som inte används. Nu fick lite mer saker plats i garderoben, där vi förvara alla spel. Mindre saker på hyllan och mer ordning. Ett tag i alla fall. Golven fick sig en omgång också. Dammsuga och torka. Även toaletten blev ren och fin igen.


Lite lunch och sen gick vi ut i det härliga vädret. Kaffe på trappan medans Ida lekte. Lek i lekparken blev det också. Sen gick vi till skogen, men det blev bara en snabbis. Tänkte åka till Sågtäkten men det visade sig att dom inte var hemma. Vi gick in och myste.


Eftersom jag var sugen på att kolla om det fanns mer svamp här i skogen gick jag en snabbis själv framåt sena eftermiddagen. Ja visst! Men många började bli dålig och halvt uppätna. Så det var nog sista gången för i år. Men helt sjukt egentligen hur mycke saker man kan hitta bara genom att gå några meter in i skogen från huset. Det är lite lycksigt.


När jag kom hem gjorde jag i ordning dagens middag. Skinstek med klyftpotatis, sås och gelé. Mums! Stekte alla svamp och sen tog jag mig en dusch. När jag nästan var klar kom så klart Ida. Hon skulle också vara med. Jajajaja. Så hon blev ren och fin också. 


Klockan hade tickat iväg och det var dags för Ida att lägga sig. En trött tjej som inte hade sovit nått under dagen. Men då blir läggningen helt problem fri. Hon har somnat sent flera dagar nu. Måste nog prata med dagis att hon ska försöka att sova mindre. Tror vi sagt en timme, men tydligen är det för mycket.


Sen satte jag mig vid tv:n. Hade bokat den klockan åtta. Så mycke bättre började idag. Tycker faktiskt det är rätt bra. Trodde det var en timme, men där gick jag bet. Aja så nu är det tv-spel som gäller. Sitter nog kvar här ett tag och sen får det bli sängen. Lika bra att sova när man får, gissar att det inte kommer bli mycke av den varan till veckan. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards