johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

Snart helg igen

Av Johanna Östlund - 15 oktober 2015 18:51

Här rullar veckorna iväg. Den här veckan har verkligen lagt på en spurt tror jag. Nej kan inte riktigt förstå att det är redan torsdag. Tyckte liksom att det var måndag nyss. Nej jag kommer nog alldrig kunna förstå att veckorna bara springer iväg. Inte gick dom så här fort när man var liten?


Jaha vart ska man börja då? Vad har hänt? Vad har totalt glömts bort? Jag har minst sagt vart lite lätt förvirrad. Ibland blir jag nästan lite rädd för mig själv. 


Jag började den nya veckan med ett förmiddagsskift på jobbet. Hurra vad roligt. Eller? Nja! När man gång på gång får höra hur dåligt det går så blir man verkligen jätte pepp. Annars har det väl rullat på hyffsat måste jag säga. Tid har sprungit på.


På måndagen efter jobbet for jag till träningslokalen jobbet har. Ett snabbt pass på 40 minuter blev det. Kände mig lite vilsen. När en person springer från olika saker fram och tillbaka känns det som att man inte kan använda den träningsgrejen. Aja trött blev jag så det var väl bra ändå. Sen åkte jag hem till min lilla familj. Gjorde egna kokosbollar med barnen. Kladdigt! Men goda blev dom. Sen var det dags för sängen. Barnen hade verkligen ingen lust att sova. Vid halv nio gav jag upp och la dom i våran säng och då somnade jag med. Trött mamma!


I tisdags fick vi besök. Sara och Edwin kom för att hämta Elias. Ja det är lite flokigt just nu med mamma- och pappaveckorna. Men jag fick rå om min älsklings kille två dagar extra. Barnen lekte för fullt. Lite fika blev det. Men sen ville Elias åka hem till sin pappa. Hejdå älskling! Sen efter pizzamiddag somnade Ida och jag på soffan. Trötta är bara förnamnet. Ida somnade faktiskt för natten då. Jag tror inte att det är sant, men så var det. Den natten blev det 14 timmars sömn för Ida. Sjukt. 


Igår onsdag var jag inte hemma många minuter. Kom hem en kvart innan jag skulle hämta Ida. Packade mina träningskläder och pyjamas och blöjor åt Ida. En glad tjej hämtade jag. Sen for vi. Först ett stopp på Elias dagis. Kom på att vi måsta hämta hans dagiskort. Ida ville inte åka där ifrån. Så mycke nytt och spännande. Vi får ta en dag när Elias är på dagis och komma och leka tror jag. Vi kunde inte stanna så vi for vidare. Ida skulle åka och vara hos mormor och morfar. Glad tjej! Han inte mer än lämna henne innan jag for på träningen. Vart tog alla timmar vägen? Shit vad trött jag blev på träningen. Men det var en skön känsla. Hämtade en något speedad tjej. Hon hade hållit lådan hela tiden. Trodde hon skulle somna i bilen, men icke. När vi vuxna la oss då la sig även hon. 


Idag kom jag också hem en kvart tidigare innan jag skulle hämta Ida. Plockade fram nya kläder åt Ida. Sen for jag faktiskt till pappersinsamligen. Den växer alldeles för fort. Nu är det gjort för den här gången. Hämtade min lilla tjej på dagis. Dom var ute och lekte när jag kom. Hon såg bilen och kom springades. Som det värmer. Vi åkte hem för att snabbt byta kläder och sedan for vi in till stan. För just idag hade dom gratis fotografering inne på Albert&Herbert. Tyckte det kunde vara roligt. Så Sara, jag och barnen möttes upp där och tog några foton. På alla barn, på storebror och lillebror, och på storebror och lillasyster. Vad nyfiken jag är nu! Vill se korten nu. Men vi måste vänta ända till onsdag till veckan. En glass till barnen blev det innan vi sa hejdå och for på olika håll. Ida och jag handlade lite snabbt. Åkte sedan hem och gjorde middag. Korv och potatismos. Snabbt och enkelt. Precis när vi ätit klart kom Idas farmor och farfar. Lite lek och nu har hon lagt sig. Men verkar inte som att hon vill sova. Ropar mamma hela tiden. Kanske ska lägga oss i våran säng och mysa och kolla film? 


Imorgon är det äntligen fredag. Sista skiftet för den här veckan. Som jag längtar!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards