johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2015

Några bra dagar har passerat

Av Johanna Östlund - 9 oktober 2015 12:20

Hoppla hoppla... Ännu några dagar som har passerat. Dom har faktiskt varit till belåtenhet för den här mamman. Genom bra dagar helt enkelt.


Onsdagen började klockan sju. Tidigt enligt den här mamman. Men har man en kurs man måste gå på. Har man liksom inget annat val än att kliva upp. Men varför sov barnen fortfarande? En av få dagar dom sover längre än sju och då väcker jag dom med min väckarklockan. 


Gjorde mig i ordning för att sedan åka. Tre timmars utbildning. Som alltid - helt världelös. Vad ska vi egentligen få ut av den? Nå miljö snack. Men alltså. Kommer nog inte ta med mig nått från den. Som sagt tråkig och ointressant.


Innan jag for hemåt tog jag en snabb sväng på stan. Köpte lite på systemet. Sen kunde jag inte bara låta bli att kika in rean som startat. Dessutom hade jag 20% på rean på kappahl. Där hittade jag ett par jeansleggins och t-shirt åt Ida. Elias fick ett par nya leggins. Hittade lite på H&M också. En hel pyjamas åt Elias och ett par jeans åt Ida. BIlligt och bra runt 300 kronor kostade allt.


När jag kom hem blev barnen nöjda och glada. Anders for på jobbet. Jag försökte skynda mig att sno ihop lite middag. Men eftersom klockan tickade iväg och vi var tvungen att åka. Blev det ingen mat. Den fick stå kvar i ugnen på eftervärmen. Barnen skulle få åka och leka med Edwin några timmar. Ja tänk att vi kan hjälpa varandra. Är så glad att våran relation har blivit så bra. Tack till Sara som ställde upp och var "barnvakt" åt barnen så den här mamman kunde komma iväg och röra på sitt fläsk. 


Sen blev det sängen för mina små när vi kom hem. Dock vaknade Elias, men somnade om rätt snabbt på soffan. Även jag var grymt trött. Det tar på krafterna att träna. Så jag sov innan Anders kom hem från jobbet. Ibland orkar man bara inte.


Torsdag igår. Det var bara att sätta fart från start. Ida skulle på dagis till halv nio. En glad tjej lämnade vi som glatt sa hejdå. Elias och jag for hemåt. Jisses vad den kille kan tjata hål i en. Barnen skulle till sin mormor och morfar på eftermiddagen. Men Elias kunde inte vänta! Så hela förmiddagen tjatade han om att få åka dit. Jag försökte förklara att vi i alla fall inte kunde åka förens Ida slutat dagis. Så han tyckte att vi kunde hämta henne på en gång. Så det gällde att underhålla honom så att tiden gick.


Äntligen skulle Ida hämtas och sen for vi direkt till mamma och pappa. Glada barn! En massa lek för barnen. Middag. Sen började Elias blöda näsblod. Då blev han inte så stöddig. Ville lägga sig och kolla film. Precis då skulle jag åka iväg. Mot stan och en kväll med arbetskamraterna.


Vi började med en lite fördrink på 49:an. Sen skulle några delar av oss bowla. Roligt men det var några år sedan jag gjrode det senast. Så hur det gick kan ni nog lista ut själva. Gjorde två strike, men det blev spärr eftersom jag redan hade gjort ett kast. Sedan gick vi till manis där dom andra satt och väntade. En god fiskgryta och efterrätt plus några glas vin till. Som alltid när vi är ute på är det hur trevligt som helst. Bästa jobbarkompisarna!


Anders hämtade mig och vi blev uppe till klockan ett. Det var länge sen det! Men fick ju sova hur länge jag ville imorse så det gjorde inget. Ändå sov vi inte allt för länge. Till klockan nio. Dessutom vaknade jag faktiskt pigg. Man vet aldrig! Så jag har fått en hel del gjort under förmiddagen. Vikt en massa tvätt. Nu snurrar andra maskinen som snart ska hängas. Bytt sängkläder har jag gjort. Plockat i och ur diskmaskinen. En dusch för att piggna till lite, för hur det än är blir man ju lite trött efter att ha vart ute en kväll.


Nu väntar jag på att barnen ska komma hem. Mina små guldklimpar!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards