johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 juni 2015

Buspalatset och IKEA

Av Johanna Östlund - 29 juni 2015 23:23

Duns ner i soffan efter en bra dag. Benen värker, svetten rinner och barnen är nöjda. Vad mer kan man begära? Inget!


Sommarvärmen är här, och hoppas den tänker stanna länge. Även fast inte solen visat sig så mycket idag har det vart varmt. Varmt inne, bara att man rört sig lite har man nästan blivit svettig. Men det hör väl sommaren till? Jag ska absolut inte klaga. Det här har jag väntat på.


Vi hade en hemma förmiddag jag och min familj. En hel del utelek. Bad. Jag försökte sola, men gav upp. Spagetti lunch. En fin förmiddag med min älsklings familj.


Mitt i dagen for jag och barnen. Köpte färg, en blå nyans som Elias ska ha på sin nya säng. Sen mot buspalatset! Som barnen väntat. Lek från första stund. Vi som alltid brukar vara sena kom faktiskt först. Barnen började leka på en gång. Även där var det varmt inne. Otroligt kvavt i den stora lekborgen. Barnen blev svettig, men roligt hade dom.


Hem och äta lite. Sen fick jag ringa ett nödsamtal. Vi var helt säkra på att Anders mamma hade semester, men där sket vi i det blåskåpet. Vi som behövde barnvakt. Ringde och frågade vad Sofia gjorde och om hon inte ville vara med barnen någon timme. Yes! När hon kom for Anders och jag iväg mot Sundsvall.


Shopping kväll. Vi visste vad vi skulle ha. Och har man med sig en karl på ikea vet man att det inte blir så mycke mer än det som var tänkt. Elias fick sig äntligen en ny säng. Lite mer smått och gott hamnade i vagnen i farten. Johanna blommor - jag är otroligt dålig på blommor, men just dom här klarar allt. Lite torka gör inget. Ta bort de fula bladen och på med massor av vatten och sen mår den prima. Precis vad jag behöver och inte gör det nått att dom kostar enbart 12 kronor heller. Sängkläder, klädnypor och några nya krukor. Anders skulle bauhaus och kolla på en gersåg. Ja det köpte han eller jag eller vi. Hoppas det går bättre att såga med den här nu bara.


Elias blev glad när vi kom hem. Packa ur bilen och sen vinkade vi hejdå till moster och Wille. Äta lite och sen var det bara att börja måla. Elias hjälpte mig lite, men tröttnade och gjorde en bilbanana av kartongerna istället. Strax efter nio sov båda barnen och lugnet kom till vårt hus. Jag målade på och har lagt tre lager på ena sidan, nästa sida imorgon och sen hoppas jag att den hinner torka tillräckligt för att kunna sova i den. Lovade nämligen det.


Nu blir det sängen för en trött mamma också. Orkar inget mer idag. Det tar på krafterna och fara och flänga och sen värmen på det.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards