johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 juni 2015

Månadens höjdpunkt?

Av Johanna Östlund - 9 juni 2015 19:06

Godmorgon tisdag före ottan. Fyra ringde larmet och det var bara att kliva upp. Suck! Jobbigt och jag hade verkligen ingen lust. Men det gick och jag kom till jobbet. Väl där var det världens segaste dag. För bra körning helt enkelt.


Det som sken upp under skiftet var att skattepengarna hade kommit in på kontot. Månadens höjdpunkt? Jag har i alla fall älskat dessa pengar. Pengar som kommer bara så där och ger en lite mer glans i tillvaron. Dom kom helt lägligt.


När jag kom hem hade jag en tjej som stog på bron och välkomnade mig. Mammas tjej! Vi alla satte oss och kollade på auktion. Sen vinkade vi hejdå till Anders som for på jobbet.


Ida och jag tänkte gå ut när jag fick lust att åka till stan en sväng. Ville ha nya blommor på bron. Man blir lite less när det är samma samma. Lite nytt och fräscht! Vi gick även in på A&H. Hittade en blomkruka till tomatplanterna. Lite annat smått och gott. Ett litet firande av pengarna som kom. Sen någon dag när det passar ska vi försöka åka och handla utemöbler. Ny matgrupp och någon solstol.


När vi kom hem från stan stannade vi ute. Jag planterade dom nya blommorna och Ida lekte med hennes nya spade i sandlådan. Fint med lite nytt.


Sen blev det pannkaksmiddag. Ida åt två stycken. Hungrig liten tjej. Sen var det dags för ett kvällsbad. Lortig liten tjej. Nu är det dags för henne att sova. Den här eftermiddagen sprang visst iväg.


Sen vad kvällen har att erbjuda får jag se. En lugn kväll helt själv låter helt okej för mig.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards