johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

Fredag

Av Johanna Östlund - 5 juni 2015 20:57

Godmorgon fredag! Idag vaknade jag halv åtta, dock på fel sida. Men det gick över rätt snabbt. Otroligt att barnen också sov så länge. Skön start!


Morgonen var lugn. En kopp kaffe åt mamman och frukost åt barnen. Vips var det dags att vinka hejdå till Anders som for på jobbet. Jaha vad ska vi hitta på idag då?


Solen sken och graderna ökade snabbt. Gå ut? Vi blev ute hela förmiddagen. Planterade ner min rabarber. Barnen lekte bra tillsammans. Gick till lekparken. Gunga! Där blev dom osams om gungan. Suck! Efter ett tag gick vi hem. Att dela eller låta den andra också få är svårt. Gick hem och gjorde lunch. Grillade korv på grillen. Roligt och gott.


Sen blev det en middagslur för Ida. Trött tjej som bara grinade. Elias och jag gick också in. Han ville bada. Ja visst. När han sitter i badet kommer Lena förbi. Så han var rätt snabbt uppe. Leka leka leka. Efter en timme kom Ida ner också och hann leka med farmor.


När hon skulle gå hemåt skulle Elias promt följa med. Jaja okej. Vi packade in oss i bilen och for iväg. Fika och en massa lek. Elias hade väldigt roligt och ville absolut inte åka hem. Men efter att dom gömt sig fem gånger extra sedan jag sa att nu åker vi hem. Så var det verkligen dags. Protester!


Sen eftermiddagen har bestått i sura miner. Någon lite ljusglimt också. Vi plockade fram lite gott när vi kom hem. Fredagsmys! Men sen spårade allt ur. En trött Elias är inte att leka med. Tillslut efter en ordentlig tillsägelse blev det bra.


Sen bestämde Elias och jag att vi skulle göra tre saker. Klippa håret, bada och läsa bok. Han satt snällt en liten stund medans jag klippte honom. Rätt bra tror jag det blev. Sen tog vi ett varmt och skönt bad. Men inte ensamma. Ida vägrade sova och hoppade ner med oss. Trångt! Vi klev upp rätt snabbt. Lite mer kvällsfika och sen hopp i säng. Båda somnade på två sekundera, nästan i alla fall.


Nu är det kväll! Börjar känna mig trött jag också. Får se vad som händer...


      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards