johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 juni 2015

Sundsvall, ute kväll och mormor & morfar

Av Johanna Östlund - 4 juni 2015 21:36

Två dagar har gått utan att jag hunnit med. Dom har verkligen bara svischat förbi mig. Ibland blir det så...


Gårdagens spenderade vi i Sundsvall. Jag, barnen och mamma åkte iväg på förmiddagen för en hel dags shopping. Visst blev det en hel del handlat. Jag bara älskar lager 157. Vill ha i Hudik också. Där hittar man alltid nått, till ett kanon pris dessutom. Jag fick en klänning och två par jeans. Barnen en varsin tröja. Bredvid låg en blomaffär. Just nu är jag lite insnöad på blommor. Vill fixa mina rabatter. Det blev inte jättemycket för mig där. Men en rabarber och en ny ros till samlingen. Nu ska jag bara hitta en plats åt rabarben. Rusta hittar man också alltid nått. Mest förbrukningsvaror. Sånt där roligt som tvål och mjukmedel. Barnen fick varsin förvaringslåda som såg ut som en bil. Tänkte köpa dom till julklapp i fjol men då var dom slut. Nu fick dom dem. En sväng in på leksaksaffären blev det också. Barnen fick några saker var. Ingen jätte shopping. Tur för mamman och mormorn. Ikea gick vi igenom på rekord fart. Elias såg nämligen det där leklandet som barn får vara på medans man handlar. Det skulle han. Visst tänkte vi. Det var bara de att Ida var för liten. Grin hela vägen tills vi äntligen hämtade ut brosan igen. Suck! Vi avslutade på birstacity. Men det blev bara en affär. Barnen var trött och inte medgörliga för fem öre. Även vi andra började bli trötta. Och gav helt enkelt upp.


Hem och packade upp allt lite snabbt. Elias packade väskan för en natt hos mormor. Sen for vi iväg. Dom skjutsade mig till stan innan dom for vidare. Jag skulle nämligen ut och äta med jobbet och ta nått gott att dricka. Egenligen hade jag ingen lust men med nått glas vin blir ju nästan allt roligt. Vi har väldigt trevligt när vi är ute på. Det blev en lagom kväll med en hemkomst vid tolv tiden.


Äntligen fick jag en sovmorgon. Ida skulle som vanligt kliva upp vid fem tiden. Sov unge! Jag sov vidare fram till nio, så underbart skönt. Det är skönt att vakna pigg efter en utekväll. Men jag drack inte så mycket. Ida blev glad att mamma kom ner. Efter en stund gick vi ut. Härligt väder! Vi planterade rosen och lekte. Gick in för lunch och sen var det dags att sova middag för lillskruttan. Två timmars lugn och ro. Vi slappade på soffan. Underbart skönt var det!


Sen for vi till mamma och pappa. Elias hade vart ute på äventyr idag. Åkt traktor med morfar och kollat på en massa olika djur. Men han blev nog lite glad av att se oss. Vi fick middag och barnen lekte oftast snällt. Sen blev det lite mer traktor åkning. Även Ida åkte med den här gången. Roligt tyckte båda. Mer mer mer! Framåt sena eftermiddagen for vi hemåt.


Så skönt att komma hem. Kvällsfika till barnen och sen fick Ida hoppa i säng. Elias och jag gick ut. Vi planterade lite blommor i min nya rabatt. Hoppas att det kommer blir bra nu. Nu känner jag mig rätt nöjd med mina rabatter. Kanske någon lite till i den större. Vi får se. Sen var det dags för storkillen att sova också. Ett helt företag att få honom i säng. Han är minsann inte trött, inte kan han somna nu heller. Suck! Fast han är skit trött och somnar bara efter en liten stund.


Nu sitter jag i soffan och vill bara sova känner jag. Men ska vänta en stund så jag får pussa godnatt på min stora älskling också.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards