johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

Tisdag

Av Johanna Östlund - 2 juni 2015 20:13

Godmorgon klockan fem. Jag tror jag dör. Båda barnen vaknade av Anders alarm. Suck! Vi gick ner och bäddade ner oss i soffan. Där låg vi ända till halv nio. Elias somnade om och sov till strax innan jag klev upp.


När Ida äntligen tjatat upp mig var det dags att göra sig i ordning. Dricka en kopp kaffe och mysa lite mer. Sen städade vi. Jag dammsög och Elias torkade golven. Ida förstörde för oss. Tog sin sopkvast och torkade golvet med. Vatten överallt. Suck!


Sen gick vi ut. Ta vara på solen när den äntligen lyser och det inte blåser allt för mycket. Ja det var faktiskt rätt varmt. Efter bara en halv timme ute gick den i moln. Aja vi hann sitta och njuta med lite melon i alla fall. Sen ritade vi med gatkritor. Jag fixade torkvindan vi aldrig använt sedan vi flyttat in här. Köpte ny tråd och nu funkar den perfekt. Bara det att den inte räckte runt hela. Köpa en till och sen blir den tipp topp.


Mitt i allt var Ida världens grinunge och fick snällt hoppa i säng, dock med vilda protester. Hon somnade och sov i hela tre timmar, tacka för det när man kliver upp klockan fem. Elias och jag myste i soffan. Efter ca timmen sov även han. Lugn stund för mamman. Tack för det!


När barnen vaknade tog vi det lugnt. Sen kom Anders hem också. Då for Elias och jag iväg till Stocka en snabbis. Hämta ut paket och köpa lite fika. När vi kom hem blev det gófika. Öppnade paketet. Ida blev som vanligt lycklig över att få nya kläder. En klänning med grodor på. Elias blev som vanligt missnöjd. Jag hade köpte en t-shirt och ett par jeans short. Suck! Alltid lika roligt. Han som aldrig blir nöjd. Sen lämnade jag Anders och barnen inne för att gå ut och klippa gräset. Rätt snart ser jag familjen på trappen. Sötnosar! Rätt som det var kom alla ut. Barnen lekte och hade roligt.


En trött och svettig mamma. Barnen satte sig och ritade. Anders for på fotbollsträning. Innan det var dags för sängen fick barnen bada. Nu sover Ida. Elias är så klart vaken. Men ska nog hoppa i säng han också snart. Även jag känner mig trött men en dusch ska även jag ta. Rena och fina hela familjen.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards