johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 april 2015

Valborg

Av Johanna Östlund - 30 april 2015 20:41

Sista april... Tänk att vi snart är inne i maj månad. Ojojoj... Sista april har alltid vart en fest, förr i tiden. Jag hade gjort vad som helst för att kunna få återuppleva dessa fina minnen en enda gång. Visa barnen. Kalasande på eftermiddagen, min syster fyller år idag nämligen, grattis. Sen framåt kvällen gå och se majkasan och äta ostkaka.


Dagen började för min del i ottan, som vanligt den här veckan. Gjorde mig i ordning och for på jobbet. Hämtade upp en jobbarkompis i stan, samåkte för första gången i mitt liv. Nja det är inte riktigt min grej. Men en dag så här går det ju.


När jag åkte hem och ändå var inne i stan stannade jag i en halv timme. Sprang in på systemet och köpte några vinflaskor. Kanske tar ett glas eller två imorgon kväll. Släppa på allt och slappna av lite. Shoppade även en olaf tröja åt Elias och en tunika med en nyckelpiga på åt Ida.


Väl hemma var Ida och Anders ute. Men vi gick in när jag kom hem. Urk vilket trist väder. Kallt... Åt lite och passade på att mysa med min stora älskling. Åå vad jag saknar honom. Tänk när man är hemma ofta tillsammans tar man varandra för givet. Nu när vi knappt träffats på tre dagar är läget ett helt annat. Man saknar varandra. Så klart väldigt nyttit och man får en tankeställare.


Anders åkte till jobbet och Ida och jag myste i soffan. Återigen en trött mamma. Tråk mamma! Mitt i allt mys får jag ett tråkigt samtal. Älskade Edwin är på sjukhuset. Han har haft magsjuka nu i tre dagar och får inte behålla något. Lilla vän... Jag håller tummar och tår för att lillgubben blir frisk. Och så dom kan koncentrera sig på honom åkte jag och hämtade Elias. Min älskade kille som inte heller vart sig själv idag. Men han har inte mått dåligt. Utan han mådde nog inte bra för att lillebrosan inte mår bra. Håller tummarna för att Elias klarar sig från magsjukan också. Känns lite konstigt om han skulle få det nu, flera flera dagar efter dom andra. Dom har ju vart sjuk sedan han kom dit.


Vi kom hem rätt sent. Och fick se några brasor efter vägen. Barnen var trötta och fick lägga sig på en gång. Elias blev glad över sina nya kläder som jag köpte i söndags. Nya strumpor och den nya pyjamasen tog han på sig. Tänk att han kan bli glad för nått nytt ibland. Nästan bättre att köpa saker när han inte är med.


Jag har nu hamnat i soffan. Men även jag ska nog lägga mig snart. Sista dagen på jobbet med extra bra betalt. Det gillas!


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards