johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Dagarna rullar på

Av Johanna Östlund - 29 april 2015 19:48

Veckan och dagarna rullar på... Vi har redan kommit till onsdag. Fattar inte vart tiden tar vägen?.. Snart redan inne i Maj liksom. Våren är här på riktigt!


Jag har förmiddagsvecka på jobbet. Jippi! Eller inte. Nej just nu vill jag bara vara ledig. Jag är trött konstant. Orkar eller vill inte göra nått. Det är liksom inge roligt! Ge mig energi...


Som ni kanske förstår har det inte blivit många knop gjorda. Mest bara en massa mys och gos med min lillfröken.


Kroppen har liksom lagt av helt. Men hjärnan går på högvarv. Det finns så mycke jag vill göra. Det mesta handlar om utsidan på huset. Men även att man bara vill åka iväg och göra nått annat, nått roligt. Försöka få igång den här trött mamman.


I år ska vi faktiskt köpa nytt det mesta ute. Nya möbler, av olika slag. Sen hoppas jag på att få en bro, så att det ser mer välkomnande ut. En stor rensning av garaget. Bara jag får tummen ur....


Jag skulle verkligen göra vad som helst för en utlands resa just nu känns det som. Men som med allt annat känns det väldigt avlägset. Någon gång bara måste du & jag åka iväg. Annars skulle en tripp till Ullared kännas rätt okej det med. Jag hoppas verkligen, eftersom det är min stora dröm, att vi kommer iväg. Det skulle vara så mysigt. Lära känna en person betydligt mycket mer. En person jag lätt hade kunna "döda" för si så där fyra år sedan. Tänk vad tiden göra med en. Man förändras, inser saker man aldrig trodde.


Svammel... Ida har precis lagt sig och jag är ensam för andra kvällen i rad. Vi har haft skiftbyte här hemma också. När jag kommer hem från jobbet har Anders åkt. Vi har sagt hej och hejdå. Trist men imorgon får vi träffas någon timme innan han börjar. Ge sig in i drömmarnas värld kanske...


  

 
 
Ingen bild

Sara

30 april 2015 12:11

Kan bara hålla med, känner igen mig... Oj vad jag vill iväg nånstans! Har helt tappat orken och energin här hemma. Önskar man bara kunde boka nått, åka iväg och känna att allt släppte! Nått roligt som får allt att ljusna lite! :-)

Johanna Östlund

30 april 2015 12:50

Visst är det en hemsk känsla?.. Jag tycker vi bokar in en "date" och bokar in en ullared resa. Om du fortfarande är sugen? Då har vi nått att längta till. Plus att om vi bokar nått, blir det förhoppningsvis av. Sen får karlarna säga vad dom vill. ?

 
Ingen bild

Sara

30 april 2015 20:54

Ja hua! Behöver nått att längta till... Självklart vill jag det! :) Du som jobbar får styra hur det funkar bäst för dig, skulle vara sjukt peppande att ses över nått glas vin och lite inspirationsbilder på datorn att kika på! :D

Johanna Östlund

30 april 2015 21:05

Jag är ledig nästa gång ni har Elias, från 13 maj. Om vi skulle kunna ses då? Nått glas vin och inspirationsbilder låter alla tiders :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards