johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 april 2015

Skrik, grin och glada miner

Av Johanna Östlund - 25 april 2015 19:59

Jisses här har dagarna gått undan. Med båda glada och sura miner. Trött mamma och pigga och bråkiga barn. Det har inte gått en enda dag utan något "stort" bråk. Jag är trött och less och längtar nästan tills jag får åka och jobba igen. Ibland känns det så...


Dagarna har som sagt gått med blandad kompott. Just nu är det en trött mamma som äntligen får sitta i soffan utan en massa bråk och tjafs eller en unge som hänger på en. Så underbart! Ikväll njuter jag. (Fattas bara ett glas vin eller nått annat gott).


Idag började vi dagen tidigt. Även fast det blivit rätt sena kvällar nu sover barnen som vanligt ändå. Morgonmys i soffan med barnprogram. Tillslut efter mycket om och men kom jag på benen och tog tag i dagen.


Förmiddagen spenderade vi hemma. Lek, vila och mat. När vi var pigga och mätta for vi till Sågtäkten. Idag skulle vi fira Lena. Passa på medans Anders syster med familj är på besök.


Barnen leker så bra nu. Så himla roligt att se. Fast idag blev det lite faght. Elias blir så liten. Vågar inte säga till. Det är bara att berätta att han inte gjort något fel och hoppas att det känns bättre. Annars har dom lek väldigt mycket.


Vi fick fika, mysa med lilla Arvid, träffa Anders släktingar och bara vara några timmar. Klockan hann bli rätt mycke innan vi for hemåt. Runt sex tiden. Beställde från pizzan innan vi for. Maten klar när vi kom hem alltså. Rätt skönt att slippa det bestyret. Barnen åt så där. Var mera på min och Anders mat än deras pizza. Aja det kom ner lite matnyttigt i magarna i alla fall.


Lite lek, sura för att snuttis är borta, och nu har dom båda sagt godnatt. Jag som sagt njuter av lite lugn. Känner mig helt förstörd på nått vis. Svårt att beskriva med det känns inte som att min ledigvecka direkt vart ledig utan snarare tvärtom. Kämpa på!


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards