johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Dop i Stockholm

Av Johanna Östlund - 19 april 2015 21:43

Idag slapp jag kliva upp i ottan. Ledig från jobbet och dop i Stockholm stog på schemat. Man kan ha det rätt bra ibland...


Barnen tyckte att det var morgon klockan sex. Eller ja i alla fall Ida. Lilla gumman ibland kan man sova till sju, eller hur? Efter lite om och men ger jag upp. Gick ner med barnen och sen kom faktiskt Anders också.


Började ganska direkt göra oss i ordning. Lika bra, vet ändå hur det slutar, i kaos. Började med att fixa mitt hår. Fick för mig att locka det. Sen skulle så klart barnen locka och platta och gerja med sina hår också. Elias fick en "uppåt" frilla. Ida en sne toffs och en rosett i luggen. Finkläder på det. Mm... Riktigt fina.


Strax före nio försökte vi få in allt i bilen. Jag sprang och packade saker och Anders tog barnen. Någon gång efter nio gav vi oss iväg. X antal timmar i bilen. Men rätt nöjda barn ändå. Hurra! Dom kan ju sköta sig.


Innan dopet började for vi hem till Anders syster en sväng. Som tur var gick själva dopet rätt fort. Ändå hann barnen bli rätt otålig. Fint var det. Men kyrkan var lite konstig, såg alla andra barn som döptes utom det barn jag faktiskt var dit och kollade på.


Efteråt gick vi till en mysig stuga och fick god smörgåstårta liknande bakelse och tårta på det. Gott! Barnen åt riktigt bra. Sen hade dom hur mycket spring i benen som helst. Lekte med kusin Isabell och hade roligt. Riktigt kul att se. Dom har träffats så sällan att det brukar vara väldigt blyga och ta några timmar innan dom faktiskt leker med varandra. Men inte den här gången.


Efter fyra tackade vi för oss och for hemåt. En lång resa hem. Barnen somnade på stört i bilen. Vaknade lagomt tills vi kom till uppsala. Jippi! Stannade i Gävle för byta av chaufför. Nästa stopp blev i Söderhamn på McDonalds för lite påfyllning i magen. Vägen hem blev lång. Tjat och gnat! Trötta, griniga barn som inte vill åka bil längre.


Tillslut kom vi hem rätt sent. Barnen fick vara uppe en stund. Men nu snart sussar dom i sina sängar. Jag känner mig trött jag med. En lång jobbvecka och en dag i bilen med trevligheter sätter sina spår.


                      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards