johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

Mitten på veckan

Av Johanna Östlund - 25 februari 2015 20:22

Vi har kommit till onsdag. Lönings onsdag. Slutet på februari alltså. Helt sjukt!


Tidigt som vanligt blev det idag för mig. O jisses vad trött jag var. Snälla kan inte någon ge mig energi? Jag vill vara pigg och tycka att det är roligt att åka på jobbet. Som det var i höstas. Ge mig sommar, sol och semester!


På jobbet snurrade klockan på. Tack och lov! Fast först trodde jag att jag skulle få sitta och rulla tummarna hela dagen. Men icke! Vi pusslar och tillslut var det en som kunde jobba med mig idag. Lugnt och skönt var det i alla fall. Precis vad jag behövde efter dessa dagar som varit.


När jag slutat åkte jag på affären för en liten handling. Vad ska vi äta idag? Ingen fantasi för fem öre. Fläskfilégryta med potatisgratäng blev det. När jag handlat färdigt åkte jag till Anders jobb för att hämta barnen. Ett snabbt hej till den karl som det sägs att jag är sambo med. Ja ungefär tre minuter fick vi se varandra i vaket tillstånd idag. Jag saknar dig!


Barnen och jag åkte hemåt. Glada och pigga barn. Det gillar den här mamman. När vi kom hem fick barnen frukt och ritade. Medans började jag på med maten. Satte grytan på kokning. Sen blev det en hel del lek för barnen. Jag är så glad att dom kan roa varandra. Dom leker tillsammans och verkligen får ut en hel del av varandra nu. Medans kunde jag dona lite. Tvätta, plocka i och ur diskmaskinen. Ja sånt där vardagligt.


Tillslut blev det mat. Barnen var hungriga och åt rätt hyffsat tycker jag. Lite mys i soffan och sen var det dags för en snabb dusch. Ida vägrar allt med vatten just nu. Vet inte vad det är med henne?. Hon som gillade att bada förr. Så det gäller att tvinga henne till att tvätta håret och kroppen medans hon är halvägs ur badkaret. Japp blött var det här. Sen duschade jag av Elias som också skulle bada. Men det mesta varmvattnet hade redan gått åt. Kallt att bada! Han ville upp nästan direkt.


Pyjamas gosiga barn! Barnprogram och lek i vardagsrummet. Mysigt! Lite kvällsfika blev det också. Återigen åt barnen rätt bra. Ida la sig närmare halv åtta. Elias fick vara vaken en stund till. Vid åtta tvingade mamman honom i säng. En inte allt för nöjd kille. Men som somnade i sin säng efter lite bokläsning.


Kvällen är här! Behöver jag säga att även jag är trött? Nej jag gissade väl det. Kanske ska krypa ner i sängen jag med och läsa en bok. Fick hem en ny bok på posten idag, mr grey. En bra dag lider mot sitt slut.


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards