johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Kalasdag

Av Johanna Östlund - 8 februari 2015 22:29

Söndag och det är dags för kalas. Idas två års kalas och mitt 26 års kalas, som var lite i skym undan. Vad gör det? Jag har ju slutat fylla år nu. En riktigt bra dag börjar lida mot sitt slut...


Vi började med en mysmorgon. Sedan gjorde vi oss kalas fina. Jag började på med allt som skulle fixas. De mesta hade jag förberett igår och det var inprincip bara maten som skulle göras idag. Ändå tar det tid men jag hade kontroll ända tills första gästerna anlände och jag fick annat att tänka på.


Elias och hans pappas familj kom först. Barnen kunde öppna paket i lugn och ro. Även jag hann se vad Ida fick. Prinsesset, mimmi gosedjur och tröja och byxor med mimmi på. En nöjd tjej! Jag fick ett paket jag också. En ljusstake med ett ljus som Elias hade dekorerat. Så underbart fint. Tack min älskling! Rätt snart anlände nästa gäng. Min syster Erika och Patrik. Ida fick ett fint diadem och en sommarklänning. Och visst var det nått mer? Åå men vad var det? Jag själv fick en väggdekor, ett träd där man kan sätta kort. Vet inte riktigt vart jag ska ha det?. Kanske får bli i vårt nästa hus?


Sen blev det en massa lek för barnen. Och äntligen kom alla andra. En hel del kläder, pippihus med tillbehör, pengar. Vi hade helt klart en nöjd tjej. Storebror tyckte nog att det var lite jobbigt. Han sa flera gånger framåt kvällen att ingen lekte med honom. Kändes lite som att han var lite svartsjuk. För mycket uppmärksamhet på lillasyster.


Det blev både mat och fika. Anders mamma och pappa kom lagomt tills vi andra hade fika färdigt. Hon fick fina kläder och en ny dockvagn. Så nöjd tjej! Och en avundsjuk storebror. Den vagnen ville han ha. Ännu mer lek.


Sen droppade dom av en efter en. Tillslut var vi ensam. Elias och jag upp och spelade tv-spel. Trodde han var trött och ville sova. Men icke! Vi gick ner och lekte lite till. Fyllde återigen på magarna. Tillslut fick han så lov att lägga sig. En trött mamma också som mer än gärna vill ha en liten stund för sig själv innan det blev sängen. Nu sover han och jag tänker och lägga mig. Helt slut efter en lång med bra dag.


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards