johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

En trött dag

Av Johanna Östlund - 3 februari 2015 20:06

Ibland kommer dessa dagar. Dagarna man bara vill dra täckte över huvudet och sova vidare. Just idag har jag en sån dag. Trött från morgon till kväll. Vilket är väldigt frustrerande. Bara att acceptera...


När klockan ringde fyra var det mörkt. Fy bubblan! Men det var bara att pina sig upp och göra sig i ordning för lite jobb. På jobbet gick allt bra. En rätt lugn dag idag också. Långsamt, tråkigt och några små ljus glimtar.


Alltså jag är taggad. Nu ska det bli av, annars dör jag, eller i alla fall nästan. Pepp pepp!!! Håller alla tummar och tår för en grym resa.


Äntligen blev det hemgång. Brum burm på en hal E4. Suck vad jag vill bo närmare jobbet. Just nu hatar jag den halvtimmes resa det tar att komma hem, om inte mer. Tänk om allt vore smidigt och enkelt. Låt oss hitta det perfekta huset och att någon vill köpa vårat. Ge mig sommar, sol och energi!


En liten snabb handling på ica i Stamnäs blev det. Vi hade lite som fattades. Hem till en glad liten tjej. Älskar att komma hem till dom där kramarna och leendet. Min tokiga tjej! Sen blev det mat och slapp i soffan. Japp jag har bott i soffan hela eftermiddagen. Tråk mamma! Men Ida har roat sig själv och haft det bra. Så är det ibland jag orkade verkligen inte göra nått.


Nu har Ida lagt sig. För ett tag sedan och sover nu gott. Nu börjar jag känna mig pigg. Men suck! Det är nu jag ska vara trött och vill sova så att jag blir pigg imorgon. Aja men det blir nog natt så småning om. Kollar lite på bygglov och sen får vi se vad jag hittar på.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards