johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Måndag hela dagen

Av Johanna Östlund - 2 februari 2015 19:56

Godmorgon klockan fyra! Jag var trött fast ändå inte. Bara att göra sig i ordning och åka på jobbet. Men först var det bara att ta tag i bilen. En snöboll? Eller en bil? Sopade aldrig av den igår och det fick jag sota för idag. Massor med snö. Höll på i en hel evighet, kändes det som. Gjorde bilen redo att lämnas tillbaka. Höll tummarna för att min bil skulle bli klar idag.


På jobbet rullade tiden på. Vi hade lite att göra fast inte super mycket. En rätt skön dag. Hinner kolla lite där, gör lite sånt och jobba såklart. Jag har ett rätt bra jobb ändå.


Äntligen blev klockan två och jag fick åka hemåt. Men först lämna bilen på hertz för att sedan traska till volvo och hämt min bil. 3000 kronor fattigare blev jag. Och en fin bil. Ny lackad, på den sida bilen var trasig. En ny framruta, hade en STOR spricka över hela rutan. Nya torkarblad. Nu hoppas jag den är tipp topp ett tag till. En liten tur till colorama blev det. Köpte färg och penslar till Anders.


Hem till min älskade tjej! Och kille såklart. Mys! Sen blev det middag. Tråkigt men måste göras. Sen har Ida och jag myst. Vilat. Badat. Och haft det bra. Nu har Ida precis lagt sig. Jag har hamnat i soffan. Ullared går på tv:n. Nej jag måste bara dit. Så är det. Hoppas att du fortfarande är på att åka till hösten eller sen sommaren eller nått? Sen blir det natti natti.


      

 
 
Ingen bild

Sara

2 februari 2015 21:32

Jag kikade också på det, mååååste dit! Tänk vad härligt att boka övernattning, shoppa loss, dricka vin och shoppa ännu mer! :-)

Johanna Östlund

3 februari 2015 07:16

Jag håller med dig! Vi måste försöka fixa det åtminstone till hösten. Vill gärna åka medans det är bar mark.
Jag är ledig slutet på augusti, vecka 35, och mitten på september, vecka 38. Tål att tänkas på. Men jag tror vi behöver fixa inom en framtid annars blir det nog inget av det. Allt lullar på och vips är hösten här. Och dessutom ger det nog en sporre att spar lite pengar. ?

 
Ingen bild

Sara

3 februari 2015 10:42

Precis, vi lära boka så att det blir på riktigt! Mattias fnyser bara åt mig och säger att vi får ta med barnen... Men han har inte så mycket att säga till om ;) Ja, vi får ta någon dag nu och planera lite! Vet inte om/hur jag ska jobba i sommar, men September kanske vore nått? Lite lugnare där då också kanske! Jag fyller ju 25 i augusti, så då kan jag önska mig lite shoppingpengar! :-)

Johanna Östlund

3 februari 2015 11:33

Haha! Nått roligt måste vi får göra någon gång.
Ja men just det. Vi siktar på september då ? Då kanske Anders får ledigt också så han kan vara hemma med barnen.
Perfekt! Jag har startat ett sparkonto som heter ullared. Nåde mig om jag rör dom! Haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards