johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Insnöade

Av Johanna Östlund - 31 januari 2015 23:17

Godmorgon lördag! Hade tänkt mig en sovmorgon, till strax innan åtta. Idag var det inte barnen, så klart som var hos sin mormor och morfar, utan det var Anders som den lilla ligisten. Aja lika bra att kliva upp. Man visste ju inte hur det skulle se ut ute idag heller. Snö eller inte? Dom varnade för extrema snömängder och ja riktigt skit vinterväder. Så skönt att det inte hade börjat än. Det blev en kopp kaffe och lugn och ro innan jobbet istället för att skotta ihjäl oss.


Mot jobbet. Då bröjade det snöa. Men det gick bra att ta sig fram. Ett litet extra skift på jobbet alltså. Inte sugen för fem öre. Dessutom hade jag i åtanke vem jag skulle jobba med. Inte speciellt roligt. Men jag fick en uppfräschning av min "gamla" maskin som jag inte vart på under ett helt år. Men det gick, det sitter där någon stan. Tillslut blev det ändå hemgång. Tjoho!


Mot Enånger för att få lite fika och hämta barnen. Vädret var inte det bästa. Eller det hade väl inte gjort spciellt mycke om plogbilarna hade kört skyttetrafik. Några centimeter med blötsnö på vägen är inte speciellt roligt. Urk! Bromsa fick man inte göra då var bilen över hela vägen. Äntligen kom jag fram. Fick i mig två bitar smörgåstårta. Sen åkte vi hem. Visste ju inte riktigt hur länge det skulle ta att komma hem. I vanliga fall tar det ca 35-40 minuter att åka. Idag tog det lite längre. Men inte speciellt mycke. Under timmen i alla fall. E4:an var ju rena skiten, men sen kom vi på strömsvägen. Så himla bra! Körde fortare nu än vad jag gjort på nästan hela vintern. Kunde nästan köra lika fort som man gör på sommaren. Rena rama vintervägen!


Väl hemma var barnen pigga och glada. Fast klockan var åtta. Men vad gör det när vi saknat dom. Så visst fick dom vara vaken en stund innan det blev sängen. Vi fick oss en överraskning. Anders hade stått i mestan han var ensam hemma. Han hade tydligen gjort en brädvägg i det lilla rummet nere. Det vägg som han kämpa med sedan vi flyttat hit och inte fått någon ordning på. Bästa sättet att lösa fula väggar är att sätta dit lite plankor. Vips blev det fint! Lika gjorde vi i vardagsrummet.


Tillslut var det dags för lillfröken att lägga sig i alla fall. Elias fortsatte att leka. Jag gick ut och skottade. Var inte mycke, men grymt tungt. Pjuh! När jag kom in spelade han tv-spel. Vi spelade en stund innan det var dags för honom att lägga sig också. Blev rätt sent för den herren. Vid tio tiden somnade han. God natt mina skatter!


Jag slängde i en hårfärg. Medans det verkade lackade jag bordet en sista gång. Åå nu skulle jag verkligen vilja ha nya stolar. Våra sjunger verkligen på sista versen. Någon gång ska jag slå till. Men när? Har kika in några. Vi får se! Eller kanske finns det någon som har begagnade? Vita med tygsits? Nä nu är det natta snart för en trött mamma!


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards