johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Projekt

Av Johanna Östlund - 28 januari 2015 20:54

Godmorgon klockan sju. Vaknade av mig själv och kände mig utvilad. Smög mig ner och började göra mig i ordning. Satte på kaffe och drack en kopp innan det var dags att väcka barnen. Velade hit och dit om Ida skulle på dagis idag. Men bestämde mig ändå för att hon fick åka. Hon är ju endå bara snorig.


Väckte som sagt barnen. Trötta barn, eller i alla fall Elias. Ida vaknade nog innan jag gick upp, då hon grinade lite innan. Gjorde i ordning barnen och gav dom frukost. Sen var det inte mycke tid kvar. Men lite soffmys blev det som vanligt. Vi for mot dagis. En glad tjej som blev ledsen när det väl blev dags för oss att åka. Dom senaste gångerna har vart lite kinkig. Min älskade tjej!


Elias och jag fick några lugna timmar här hemma. Först lekte vi. Elias bestämde och mamman hängde på. Lite tv-spel blev det också. Målade i målarbok. Lite mat fick vi i oss innan det var dags att hämta hem lillfia. En skön förmiddag med min fina kille.


Mot dagis! Vi hämtade en nyvaken gos tjej. Precis när jag ska få henne inser jag att hon har fel overall på sig. Ops! Inte gjorde det nått huvudsaken att vi får hem hennes. Då blev hon avklädd och sen skulle det lekas innan vi kunde åka hem. Först ska hon inte stanna och sen ska hon inte åka hem. Det är nog gott betyg ändå. Elias var nog ganska nöjd också att få leka en stund. Han gillar också Idas dagis.


När vi kom hem började barnen leka tillsammans. Idag igen! Mina älsklingar. Jag började på med maten efter ett tag. Enkel men så gott. Potatis, korv, bacon och stekt ägg. Sen fick barnen röra på sig. Elias skulle promt åka till mormor efter att ha pratat med henne. Men nej! Istället frågade jag om han ville åka till Lena och det ville han. Själv skulle dom vara också. Skjutsade dit dom och for sedan hem. En lugn stund för oss vuxna. Jag fick för mig att börja på ett projket. Får nått år sedan fixade jag i ordning en byrå till Elias, som blev så där. Nu ska den få nytt utseende. Hoppas på bra resultat!


När jag hade gjort lite åkte vi för att hämta hem barnen. Glada barn som hade haft det bra. Lite fika blev det innan vi for hemåt. Dags att sova. Ja, tiden hade flygit förbi oss. Ida somnade fort. Elias också, men han var lite vrång. Han skulle minsann inte sova. Han var ju inte trött. Men strax efter åtta sova båda två. Det gav oss vuxna en stund för oss själv innan Anders skulle sova. En ensam ikväll igen för mig om andra ord. Snart lägger nog jag mig också, en dag imorgon också.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards