johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Äntligen helg

Av Johanna Östlund - 16 januari 2015 20:44

Äntligen fredag. Äntligen helg. Vi har kommit till fredag. Sista dagen att kliva upp klockan fyra. Sista dagen för barnen att behöva kliva upp i ottan. Det ska bli så skönt att få vara ledig och slippa alla måsten i helgen. Underbart!


Klockan fyra pep klockan och sa att det var dags att kliva upp. Var mer död än levande. Fast jag la mig halv nio och sov utan störningar hela natten. Suck! Hur ska man göra för att vara pigg när klockan ringer fyra? Gjorde mig i ordning. Elias och Anders kom ner och sen Ida. Trötta men mysiga barn. Vips var det dags för mig att åka.


På jobbet gick allt bra. Lite mer att göra idag. Vilket gör att tiden går lite snabbare. Äntligen blev klockan två. Fri! Åkte och hämtade Elias på dagis. En glad kille. Som blev ledsen. Han skulle inte följa med hem, ville stanna, vilket gör mig glad. Då lyckades han förstöra sin snuttis. Helvetet brakade lös. Trösta, klä på och åk mot stan.


Elias somnade på vägen in till stan. När vi kommit till volvo fick jag bära in en trött kille. Sen var det bara at försöka få tag på kille kom kunde kolla på bilen. Lättare sagt än gjort. Finns aldrig någon där, de få gånger jag vart in där. Aja tillslut lyckades det komma någon som kunde hjälpa mig att hitta honom. Han kollade skrev upp och tid för lagning beställdes. Plus att framrutan kommer bytas. Sen åkte vi till hertz för att beställa en hyrbil till den veckan min bil ska lagas.


Hem hem hem... Ida och Anders var hemma när vi kom. Vi åt på en gång gårdagens middag. Sen blev det fredagsmys för barnen. Godis och festis. Framåt kvällen skulle Anders på fotbollsträning. Vi åkte till Sågtäkten på Elias begäran. Han ville åka och leka lite. Som han lekte med Lena. Fika fick vi också. Ida blev trött framåt sex och satt och myste med mig i soffan. Vi kollade på barnprogram och läste bok. Myspys!


Tillslut var det dags att åka hemåt. En trött Ida som skulle sova. På en gång bytte vi blöja och satte på pyjamas. Hopp i säng för lillfröken. Tog en stund innan hon somnade. Lite grin, men antar att hon var så trött och orkade inte protestera. Elias och jag gick upp och spelade tv-spel. Sen satte vi i gång kinder ägg och då somnade han på två sekerunder. Två trötta barn.

    

Kvällen är här. Jag har ätit lite. Nu sitter jag i soffan och tänker inte flytta mig förens sängen kallar. Vilket den nog gör rätt snart. Trött mamma. Och man vet aldrig om barnen tänker sova ut och ta sovmorgon eller kliva upp som vi gjort under veckan. Jag hoppas så klart på sovmorgon, men får vi sova till halv åtta eller nått blir jag nöjd.


En bättre dag idag...


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards