johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 10 januari 2015

En hemma dag

Av Johanna Östlund - 10 januari 2015 20:32

Godmorgon klockan åtta. Ida och Anders gick upp först, dom trodde jag sov. Men jag kunde inte somna om så jag gick ner och hade morgonmys med min lilla familj. Så härligt att ha pappan hemma en morgon. Tror Ida njöt! Tillsist var det dags att vinka hejdå till Anders som for på jobbet.


Vi fortsatte att skrutta runt i myskläder. Skönt ett tag men sen får jag panik. Då vill jag gärna klä på mig och sminka mig. Känna mig pigg! Jag gick runt och små plockade lite. Torkade av skåp, bord och bänkar. En ny duk på köksbordet. Ny kuddfodral i soffan. Enda juliga som var kvar var dom. Jag har alltid som mål att ha all jul borta tills Elias fyller år och nu är den borta. Tillsist blev toaletten ren.


Mitt i dagen for vi till affären. Kom på att vi behövde mer folie tills imorgon. Men för att få med Ida, som inte alls var med på noterna, fick jag muta med lördagsgodis. En snabbis blev det och vi kom hem med allt vi behövde inför morgondagen och lite till. När vi kom hem och allt var där det skulle blev det lunch. Till Idas glädje orkade jag inte göra så mycke. Det blev helt enkelt lat lunch, varmkorv med bröd. Hon åt tre korvar. Nöjd mamma och en mätt unge!


Eftermiddagen kom. Vi satte oss och myste i soffan. Vips kom pappan hem. Efter en stund fick Ida sova middag. Hon sov länge idag med. Jag hann slappa i soffan, dammsuga och torka golven och göra mat. När Ida vaknat gick vi ut i stormen. Anders skottade och Ida och jag förberedde bilen för att åka till Sågtäkten. Urk tyckte Ida. Inge roligt väder. Men roligt att komma till farmor och farfar. Fika, lek och lite bus.


När vi kom hem var kvällen här. Vi myste i soffan med Nalle Phu och Heffaklumpen. Vid åtta tiden tackade fröken för sig och la sig. Jag passade på att vika tvätten. Oj så snabbt det gick. Att vika två tre tvättar var ingen match, inget att gruva sig för. Nu får jag ta och hålla i detta. Inga mer berg! Tog i och ur diskmaskinen. Nu har jag hamnat i soffan. Kanske ska gå ut och se hur mycke snö det blivit? Tror det är rätt lungt, Anders har skottat två gånger redan. Äsch vi tar nog det imorgon och hoppas på att det slutat blåsa och snöa då. Soffmys!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards