johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Ännu en hemma dag

Av Johanna Östlund - 6 januari 2015 20:19

Så härligt att vara ledig. Vi kör mys-style här hemma. Sover länge, skrotar runt i pyjamas hela förmiddagen och bara slappar. Kan det bli bättre? Precis vad den här sjuka mamman behöver. Eller? Jag skulle nästan kalla mig frisk idag, betydligt bättre i alla fall. Känner knappt av halsen idag. Måste vara dunderkuren jag körde igår. Indiskt te med massor av honung. Och en massa strepsils under dagen.


Även fast det känns som att vi inte gjort nått har det faktiskt hänt en del. Fyra fem tvättar, ändå är inte tvättkorgen tom. Suck! Hur mycke tvätt finns det inte? Jag har rensat ur Elias kläder lite och vikt in hans hög med ren tvätt. Lite mer ordning och reda. Vi har slagit in paketen till den kommande fyra åringen. Hoppas han blir nöjd. Även fast det inte var så många. Det är en dyrare sak och lite annat smått och gott. Så svårt att komma på nått bra nu när det nyss vart jul.


Eftermiddagen kom. Ida somnade i mitt knä. Så himla mysigt. Anders kom hem från jobbet. Vi åt mat och det rullade på. Framåt kvällen åkte vi till Sågtäkten. Vi skulle fixa med dagis schema och lämna kläder åt kusin Arvid. Man kan liksom inte låta bli när ett par jeans och en snygg tröja kostar 20 kronor styck. Nästan gratis! Det blev så klart fika och lek också innan vi for hemåt.


Kvällen kom. Mys kväll i soffan framför Nalle Phu och Heffaklumpen. Ida höll nästan på att somna. Ändå skulle hon inte gå upp och lägga sig. Som tur var bestämde vi att efter filmen blir det sängen och det var inte allt för långt kvar. Nu sover hon efter inte allt för mycke gnäll. Kvällen är här och jag fortsätter nog med soffmyset. Härligt!


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards