johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 januari 2015

Söndag

Av Johanna Östlund - 4 januari 2015 20:07

Här hemma tog vi sovmorgon hela högen. Ja förutom Anders då, han som skulle jobba. Det var rätt skönt att veta att jag inte behövde åka på jobbet. Vi myste en stund i sängen innan vi palltra oss upp. Kände att jag hade lite feber på morgonen. Efter en alvedon har jag mått bra hela dagen. Tack för det! Dock värkte halsen mer än någonsin. Suck!


Vi myste på här hemma. Eftersom jag var rätt pigg började jag dona på. Och visst kändes det lite surt att jag tagit ledigt. Men skönt var det. Ida lekte och Elias spelade mariokart. Oj så bra han blivit, min älskade gokille. Förmiddagen gick och barnen skulle åka till Lena och Christer. Glada barn! Jag fick en lugn stund. Eller?


Åkte direkt till affären för att hämta ut paket och en liten handling. For hemåt. Packade upp och gömde undan sakerna i paketet. Sen började projekt julen bort. Åå så skönt. Ända dom är kvar är granen och ja köksgardinerna också, men dom ser inte riktigt ut som julgardiner, så dom får hänga kvar ett tag. Dammsugaren och golvmoppen åkte sedan fram. Rena och fina golv plus en ren toalett. Härlig känsla! Sist men inte minst åkte en bukett med tulpaner på bordet. Mer härlig känsla!


Satte mig i soffan en stund innan jag for till Sågtäkten för att hämta barnen. Dom blev glad att se mig men hem skulle dom inte. Ännu mer lek blev det för dom och fika. Tillslut var vi tvungen att åka hemåt. Tiden gick och klockan började bli mycke.


Väl hemma igen var Anders också hemma. Mys i soffan! Elias spelade mariokart. Ida var överallt och ingenstans. Efter ett tag kom dom äntligen, enligt Elias, hans pappas familj. Dom stannade ett bra tag. Lek för barnen och kaffe till föräldrarna. Medans dom var här kände jag att febern började krypa fram igen. Suck! Jag som trodde att den var över. Näpp!


När vi vinkat hejdå tog jag alvendon och la Ida för att sedan bänka mig i soffan med ett cola glas och godisskål och här tänker jag inte flytta mig förens det är dags att sova. En sjuk mamma igen... Jag tror nog att jag ska ringa vårdcentralen imorgon. Har jag feber när jag kliver upp är det definitivt. Jag läste mig till igår att det troligtvis kan vara halsfluss jag fått. Har aldrig haft det, vet liksom inte hur det ska kännas. Men när man måste svälja tusen gånger för att spottet ska försvinna är det nog inte helt bra där i halsen. Dessutom ska vi ha kalas om en vecka och då vill jag vara frisk.


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards