johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 december 2014

Mellandags-shopping

Av Johanna Östlund - 27 december 2014 21:13

Godmorgon klockan åtta. Känslan att vakna pigg efter en förmiddagsvecka är oslagbar. Ida och jag gick ner och myste i soffan. Ida fick som vanligt spring i bena rätt fort. Och även jag började göra mig i ordning. Det vankas shopping för tjejerna i familjen.


När vi var klara vinkade vi hejdå till pappan. Stan här kommer vi! Kände att jag hade spenderbyxorna på mig idag. Och så blev det också. Fyndade en massa fint till barnen och mig själv. Det mesta som barnen fick kommer nog hamna i paketen på deras födelsedag. Känner mig nöjd med dagens fynd! Men mest nöjd är jag nog att vi fick mysa med bästa storebrosan. Vi stötte nämligen ihop med dom på stan och sen hängde vi bra länge. Vi hann shoppa, fika och bara umgås en stund. Elias skulle som vanligt alltid följa med hem till oss. Han är inte särkilt van att vi ses utan att det är byte av vecka. Så det blir väl lite konstigt.


När vi vinkat hejdå till brosan och hans familj åkte vi vidare. Mot Harmånger för lite matshopping och hämta ut ett paket. Ida somnade i bilen, vilket var bra. Men att hon skulle sova sig igenom hela svängen inne på ica det trodde jag inte. Sen fortsätta att sova ända hem och lite till. Trött tjej!


Vi kom inte hem förens vid halv tre. En härlig borta dag om andra ord. Jag tog in all shopping och sen skottade jag medans Ida fortsatte att sova i bilen. Lite nytta också alltså. När vi kommit in fixar jag med allt nytt. Sen fick jag för mig att byta gardiner i vardagsrummet. Japp så fick det bli. Och ska jag vara ärlig känns det väldigt skönt. Bort bort med all jul! Är det bara jag som känner så eller?


På julafton glömde jag min kamera i Sågtäkten och idag passade det bra att åka dit och hämta den. Ida och jag packade oss återigen in oss i bilen och for till farmor och farfar. En glad Ida! Och vilken tur vi hade att dom var hemma. Det blev fika och lek någon timme.


Kvällen var kommen när vi kom hem. Men Ida ville vänta på pappa innan hon la sig. Ännu mer lek. Klockan hann bli halv nio innan hon la sig. Blir lite väl sent för henne nu känns det som. Hm? Undra om det är middagsluren som ställer till det? Men hon behöver ju den. Hon somnade som vanligr utan problem.


Kvällen är här på rikigt! Jag har tagit mig en dusch och ett lite snabbt bad. Nu har jag intagit soffan. Och förovanlighets skull är jag fortfarande pigg. Härligt! Det blir alltså Stig Helmer ikväll. Jag bara älskar dom filmerna!


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards