johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Dan före dopparedan

Av Johanna Östlund - 23 december 2014 19:20

Dagen före julafton! Kan ni tänka er? För min egen del känns det som att julen är över innan den ens börjat. Antar att det är för att den inte kommer se riktigt ut som den alltid har gjort. Den dagen hade jag i söndags. Nya traditioner! Och jag är helt säker på att vi kommer få en helt underbar eftermiddag/kväll.


För att komma till den här dagen. Uppesittar dagen... Jag kommer inte ha så mycke till uppesittarkväll. Att kliva upp klockan fyra sätter sina spår. När man vet att det kommer en till, ja tre för att vara exakt. Är det mer värdefullt att vara pigg och glad imorgon.


Jag for på jobbet som vanligt innan tuppen har vaknat. Trött var jag idag. Inge bra att sova middag och lägga sig sent. Dagen rullade på. Rätt lugn dag. Tiden gick rätt fort. En bra dag på jobbet helt enkelt.


Äntligen fick jag åka hemåt. Eller ja, först en sväng till mamma och pappa för att lämna lite kort som inte hann komma innan vi hade "julafton". Sen for jag hem. Mycke bilar, men rätt bra vägar. Väl hemma kom en glad Ida och mötte mig i dörren och ropade mamma. Jag bara älskar!


Idag fick hon en glad mamma. Synd bara att tiden försvinner så snabbt. Vips är det kväll och dags att sova. Men vi hann mysa, leka och kolla film. Sen var det hopp i säng för lillfröken. Godnatt min skatt!


Jag har intagit soffan. Trött som vanligt! Åå vad jag skulle vilja vara ledig imorgon. Hade det inte vart för pengarna skulle jag lätt kunna sjukskriva mig. Just nu kan jag erkänna att jag är lite avundsjuk på alla dagtidsjobbare som är ledig. Men men, det blir julafton ändå, inte sant?


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards