johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 december 2014

Lilla julafton

Av Johanna Östlund - 21 december 2014 21:14

Dagen D är äntligen här! Morgonpigga barn och trötta föräldrar. Vi startade dagen med sista paketet ur paketkalendern. Dagens kläder och en varsin leksak. Elias fick fyra gubbar från toy story och Ida en maileg kanin. Elias blev överlycklig för sina gubbar fast det inte var alla, som han bestämt ville ha. Ida kastade sin kanin. Jaha!!? Men efter några timmar kramde hon den så den kanske inte var så tokig ändå.


Elias tyckte dagen gick segt och undrade när alla skulle komma. Då var klockan strax innan nio. Han ringde flera gånger till mormor och undrade när dom egentligen skulle komma. Min älskade kille! Försökte underhålla dom bäst det gick, men inte det allra enklaste när när man är själv och ska laga mat och greja.


Vid ett tiden kom äntligen mormor och moster. Glada barn! Jag kunde sätta mig ner och vila en stund. Innan det sista skulle göras. Här bjöds det på porterstek och en massa goda tillbehör. Det verkade vara gott, jag tackar och tar emot för all beröm. Efter maten blev det en evig väntan. Godsaker plockades fram och vi mumsade i väntan på tomten.


ÄNTLIGEN! Kom han. Han kollade till och med in i fönstret och undrade om vi skulle öppna. Att se tomten där var ingen höjdare. Elias blev skiträdd och grinade och även Ida blev lite halv skraj. Båda tinade upp och efter ett tag gick båda barnen fram till tomten för att hämta paketen. Elias gav till och med tomten en kram. Tack tomten för att du kom!


Julklappar blev det... Ojoj! Mest såklart till barnen! Vad med julklappar. Ändå har jag dragit ner rätt rejält. Barnens mormor är rätt bra på att handla hon också. Vill tacka alla för så fina julklappar!


Sen blev det ännu mer gotta innan vi tacka Elias för den här veckan och han for hem till sin pappa. Lite tokigt att ha julafton så här och sen åka. Han ville helst ta med alla julklappar till sin pappa. En del fick följa med.


Vi fortsatte.... Ännu mer ätande och sen blev det kortspel. Jag försökte få undan lite saker. Men allra mest var jag trött! Det är jobbigt att fira jul. Vid halv nio eller nått tackade vi alla gäster för en helt underbar eftermiddag och kväll. Ida fick hoppa i säng på en gång. Dödstrött och somnade på två röda. Vi vuxna har plockat undan det mesta. En del kvar men det tar vi imorgon. Orkar inget mer! Dessutom känns det inte allt för lockande att jag måste kliva upp klockan fyra imorgon. Urk! Förmiddagsvecka på jobbet för min del. Alltså blir det sängen för min del typ NU.


                                          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards