johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 november 2014

Att släppa på allt

Av Johanna Östlund - 5 november 2014 21:39

Barnen och Anders vaknade vid sju tiden. Och jag hade turen att få sova en stund till. Men jag hade uppskattat mer än en halv timme. Det var en kille som grinade för han hade spöken i sitt rum och han som skulle hämta ett par strumpor. Det gick ju inte! Bara att masa sig upp.


Göra sig i ordning och morgon kaffe. Mot dagis. Lämnade en glad Ida. Hem igen. Spelade spel och byggde pussel med Elias. Sen tog vi oss en tur in till stan. Anders skulle köpa några kablar på elgiganten. Lunch på McDonalds. En snabbis in på ÖB för mig. Hittade en adventstake som kommer pryda vårt sovrumsfönster fint. En ljusslinga till kransen ute. Lite annat smått och gott bland annat min nya favorit mjukmedel. Har ni provat den nya sorten? Den gula luktar i alla fall gudomligt.


Hem en stund innan det var dags att hämta Ida. Hon sov när vi kom. Men väckte henne och gick in för att hämta sakerna. Dålig idé! Ida gick in med yttekläderna och hade ingen plan på att åka hem. Inte Elias sen heller. Suck! Efter en halv timme kom vi äntligen ut och kunde åka hem.


Eftermiddagen kom... Där någon gång brast det bara. Är man som mig, lägger på sig allt tills man inte orkar mer. Då blir bägaren överfull ibland och man måste släppa på trycket. Vilket är rätt skönt faktiskt.


Lena kom förbi en sväng också. Vi som hade planer på att åka dit. Det blev i alla fall så. Lena åkte hemåt och satte på kaffet, som var klart lagomt tills vi kom. Fika, lek för barnen och vila för oss vuxna. Man älskar sina barn över allt annat i världen, men ibland är det skönt att släppa på ansvaret lite och slappna av. Vi blev kvar ett bra tag och kom hem lagomt till läggdags.


Barnen hoppade i säng. Vid sju tiden sov båda två. Äntligen kväll! Jag har sytt lite och nu är jag så trött att mina ögon håller på att gå ihop. Dags för sängen. En dag imorgon också!


    

 
 
Ingen bild

Sara

6 november 2014 19:13

Vad är det för märke? Jag köpte faktiskt en gul flaska häromdagen, en som jag inte brukar ha. Den luktade sjukt gott, men har inte hunnit testa än... Älskar att prova nya! :D

Johanna Östlund

7 november 2014 17:00

Lenor heter den. Jag är helt förälskad!

 
Ingen bild

Sara

7 november 2014 18:48

Hmm, då var det inte den jag köpte. Får prova den sen då, spännande!

Johanna Östlund

7 november 2014 20:26

Gör det! Du kommer inte bli besviken, lovar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards