johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Blä blä och åter blä

Av Johanna Östlund - 4 november 2014 20:15

Den här tisdagen började på allt annat än bra sätt. Klockan fyra kom Elias över till våran säng och då fick jag syn på Ida som också verka ha kommit över till den någon gång i natt. Hur som helst knölade vi ner oss alla fyra i våran säng vilket gick men det var på gränsen. Som grädde på moset vaknade Ida och Elias kan inte somna om jag går ner med henne. Vi blev helt enkelt tre stycken som traskade ner klockan fyra. Till min stora besvikelse blev det inte många minutrar att blunda.


Jag höll mig i soffan tills min klocka ringde och det var dags att ta tag i dagen. Påklädning och frukost. Sen var det dags att trotsa vädret, ja jisses vilket regnväder vi haft, och åka till dagis. Lämnade av en glad tjej. Är så glad att hon trivs så bra på sitt dagis. Ja även Elias skulle lätta kunna stanna ibland. Vissa gånger har jag nästan fått dragit ut honom där ifrån.


Elias och jag for till Harmånger innan vi begav oss hem. Jag hade fått två paket. Två par skor åt mig. Ett par ankel gummistövlar, perfekta i detta väder, och ett par "vanliga" boots. Det andra paketet innehöll tyger. Av någon anledning för någon vecka sen kom jag in på den sidan och insåg att det var halva priset på trikåtyger, då passade jag på. Elias har tjatat på mig att köpa ett tyg med angry birds som han sett. Nu när det var skit billigt var jag bara tvungen att köpa det åt honom.


När vi kom hem packade jag in det vi köpt i matväg. Sen fick jag order att börja sy. Vi bestämde att det fick bli en pyjamas. Var lite rädd för att göra byxorna. Men visste sen förut när jag gjorde ett försök att dom måste var betydligt mindre än mönstret. Efter lite fix och trix blev dom ändå rätt bra. Lite stora i midjan. En tröja till dom såklart. En nöjd kille som tog på sig den direkt.


Blev precis klar tills det var dags att hämta Ida. Som blev glad av att se sin mamma men hade inte riktigt tid att åka hem direkt. Leka lite och prata med bebis först bara. Måste tillägga att hon var verkligen snäll mot bebisen. Hon såg så söt ut när hon stog där och lite försiktigt klappade hon på kinden. Min älskade tjej.


Eftermiddagen gick i trötthetens tecken. Vi alla var trött och irriterade. Vilket har resulterat i ledsena miner, full i bus, inte lyssnat och allt där i mellan. Kan säga att jag var nära att riva av mig håret x-antal gånger. Skulle inte förvåna mig om jag fått nått grått hårstrå.


Vid sex tiden orkade jag inget mer. La Ida och sen kom även Elias och ville sova. Va? Men han var nog trött efter den tidiga morgonen och utan sömn hela dagen. Men visst en lugn kväll för mamman lät inte så tokigt. Vi la oss i hans säng och läste bok. Visst somnade han! Halv sju blev jag alltså ensam. Vad göra? Slängde in en tvätt. Städade i ett skåp bara för att jag skulle hämta batterier. Bra blev det. Fick tummen ur och rensade bland alla skor och jackor. Nu blev det luftigt, ett tag i alla fall. Hängde tvätten och slängde in en ny. Städade lekrummet. Ja tiden gick helt enkelt.


Nu har jag hamnat i soffan och jag hänga tvätten och måla naglarna. En lugn, ensam och helt underbar kväll. Precis vad jag behövde!


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards